נשארים בארץ: נתב"ג ייסגר מדי יום ו' בין 18:00 ל-23:00

זאת עד אוקטובר 2011, במסגרת פעולות השיפוץ של מסלול ההמראות והנחיתות בנתב"ג ■ רשות שדות התעופה הודיע על כך לחברות כבר לפני חצי שנה

אם חשבתם שתוכלו לצאת בערב יום שישי מישראל לחו"ל כפי שיכולתם לעשות עד היום - טעיתם. עד אוקטובר 2011 יסגור נתב"ג את שעריו מדי ערב שישי, ותנועת המטוסים אל ישראל וממנה תיפסק לחלוטין בין 18:00 ל-23:00.

נציין כי חברות התעופה כבר התרגלו לעניין מאחר שצעד זה החל כבר באוקטובר 2010, אך חצי שעה מאוחר יותר, כלומר ב-18:30, והמהלך היה צפוי להסתיים בסוף מארס 2011.

לאחרונה הודיעה רשות שדות התעופה לחברות כי בכוונתה להאריך את מועד סגירת המסלול בנתב"ג בימי שישי בערב עד לחודש אוקטובר 2011.

גורמים בענף התעופה אמרו ל"גלובס": "אנחנו לא מסוגלים לבצע שני סבבים לכל מטוס בימי שישי. בנוסף, אם מטוס מתעכב מסיבות שונות כגון מזג-אוויר - הרי שהארכת השעות בהן השדה סגור מקשה עוד יותר על החברות לפעול בימי שישי, ומשמעות הדבר היא שהמטוסים צריכים להישאר במשך שעות נוספות מעבר לים.

"בכל צורה שבה לא נסתכל על זה, יש פה פגיעה כספית, תפעולית ואחרת. נוצר פקק בשעות המוקדמות של יום שישי, כי כל החברות רוצות לנסות ולנצל את היום המקוצר כמיטב יכולתן. עכשיו בחורף עוד אפשר להסתדר, אבל בתקופות החגים או בחופשת הקיץ הלחץ יהיה גדול".

נציין רשות שדות התעופה דיווחה לחברות על המהלך כבר לפני כחצי שנה, וזאת במסגרת פעולות השיפוץ של מסלול ההמראות והנחיתות בנתב"ג.

עוד נציין כי על-פי הוראות בג"ץ, נתב"ג סגור להמראות מדי לילה בין השעות 1:40 אחר חצות ועד 5:30 לפנות בוקר.

חברות התעופה הסדירות ומפעילות טיסות השכר הישראליות והזרות (פרט לאל-על שממילא לא טסה בשבת), אשר צפויות להיפגע מההחלטה, תוהות מדוע לא הוחלט לבצע את פעולות השיפוץ בשעות אלה, במקום לפגוע באופן כה דרסטי בפעילותן.

מרשות שדות התעופה נמסר כי הרשות הציבה בקדימות עליונה את שיפור הבטיחות בנתב"ג. הצורך הלאומי החיוני וההנחיות שהתקבלו מגורמי בטיחות בארץ ובחו"ל הובילו את הרשות לצאת בפרויקט מקיף לשדרוג המסלולים בנתב"ג. הפרויקט נכנס להליך עבודה מואץ בתחילת חודש יוני 2010, ויימשך כ-3.5 שנים.

עוד נמסר כי "רשות שדות התעופה מבצעת עבודות תחזוקה החיוניות לבטיחות התעופה האווירית. לצורך העבודות החיוניות, שיימשכו 5 שעות ביום, נבחר העיתוי שבו מספר הטיסות הוא המינימלי ביותר ביחס לזמנים אחרים, במטרה לאפשר תעופה סדירה בסטנדרטים של בטיחות. הודעה על כך נמסרה לפני למעלה מחצי שנה לחברות התעופה.

"לגבי שאלתך מדוע לא הועברו עבודות אלה לשעות שבהן קבע בג"ץ כי לא יתקיימו המראות - כידוע, בשעות אלה השדה פתוח לנחיתות, ולכן בחרנו שעות מתאימות יותר לביצוע העבודות כדי לשמור על הבטיחות".

נזכיר כי שנת 2010 היתה שנת השיא בתנועת נוסעים ומטוסים בנתב"ג, בו עברו כ-11.5 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות - גידול של 9.3% לעומת שנת 2009.