מסתמן: קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה לטובת מערך חירום

הממשלה צפויה לדון ביום א' הקרוב בקיצוץ רוחבי בתקציבי כל משרדיה בשיעור של 1.5% בשנים 2011 ו-2012, וזאת, לצורך מימון התוספת לשירותי החירום בהיקף 800 מיליון שקל

הממשלה צפויה לדון ביום א' הקרוב בקיצוץ רוחבי בתקציבי כל משרדי הממשלה בשיעור של 1.5% בשנים 2011 ו-2012, וזאת, לצורך מימון התוספת לשירותי החירום בהיקף 800 מיליון שקל.

נזכיר, כי מוקדם יותר היום פורסם ב"גלובס" כי הממשלה צפויה להתכנס ביום ראשון הקרוב ולהצביע על החלטת משרד ראש הממשלה להקצאת 800 מיליון השקלים למערך העורף למקרי חירום ואסונות.

על פי ההחלטה שיתבקשו השרים לאשר, יוקצו 350 מיליון שקל להיערכות לרעידות אדמה ולשחזור יכולות הכיבוי של פיקוד העורף. ההקצאה תשמש גם להקמת מרכזי חירום ברשויות המקומיות, הקמת מערכת תקשורת לגופי החירום ורכישת ציוד לפינוי של 400 אלף אזרחים.

מי שצפוי להתנגד להחלטת משרד ראש הממשלה הוא דווקא שר הפנים, אלי ישי, לנוכח העובדה שדרישתו לתקצב ולהעביר את רשות פס"ח (פינוי, סעד, חללים) ממשרדו למשרד הביטחון או למשרד לביטחון פנים לא התקבלה במשרד ראש הממשלה. בבקשתו הסתמך ישי על הביקורת שמתח מבקר המדינה כבר אחרי מלחמת לבנון השניה וקבע כי יש להעביר את פס"ח לאחד משני המשרדים.