הדולר המשיך בקאמבק: עלה ב-0.5% ל-3.57 שקלים

האירו נחלש ב-0.42% לשער יציג של 4.642 שקלים ■ דריכות לקראת דוח התעסוקה האמריקני ב-15:30 שעון ישראל ■ בנק ישראל רכש מעל 1.8 מיליארד דולר בדצמבר

הדולר המשיך היום (ו') את הקאמבק שלו משפל של מעל שנתיים, אליו נפל השבוע. המטבע האמריקני התחזק ב-0.5% וקבע שער יציג ב-3.576 שקלים. מנגד, האירו המשיך להיחלש ב-0.4% ל-4.642 שקלים.

בשוקי המט"ח, כמו בשוקי המניות והאג"ח, ממתינים בקוצר רוח לדוח התעסוקה האמריקני לחודש דצמבר, אשר צפוי להתפרסם בשעה 15:30 שעון ישראל. על פי הערכות מוקדמות, צפוי משרד העבודה האמריקני להודיע על הוספה של 159 אלף משרות בחודש החולף, בהמשך להוספה של 39 אלף משרות בנובמבר. שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-0.1% מ-9.8% ל-9.7%.

אתמול התברר, מתוך עיון בדוח יתרות המט"ח של בנק ישראל, כי הבנק רכש בחודש דצמבר 1.815 מיליארד דולר. הרכישות בחודש שעבר מביאות את היתרות לשיא של 70.92 מיליארד דולר בסוף דצמבר - עלייה של כ-4% או של 2.642 מיליארד שקל לעומת נובמבר.

לאומי: השקל ימשיך להפגין איתנות מול הדולר

בבנק הפועלים מעריכים, במסגרת הסקירה השבועית, כי השקל צפוי להמשיך ולהיסחר בתקופה הקרובה בהשפעת ההתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישות נוספות של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית לריבית הדולרית.

בבנק לאומי מעריכים כי התנהגות הדולר מול השקל תמשיך בתקופה הקרובה להיות מושפעת ממגמת המסחר בעולם. בלאומי מסבירים כי השקל ימשיך להפגין איתנות כך שיתחזק במידה והמטבע האמריקני יחלש בעולם, וישמור על יציבות במידה ותחול מגמה הפוכה.