מכה למניות הנפט הקטנות: בוטלו עסקאות ברישיונות

זאת לאחר שהממונה לא אישר עסקאות ■ גם החברות IDB-DT ומודיעין דיווחו הבוקר כי המו"מ לרכישת זכויות השתתפות ברישיונות של פלאג'יק הופסק

מכה לחברות הקטנות לחיפושי נפט וגז טבעי. השותפיות גלוב אקספלוריישן , יולי חיפושי נפט ולפידות חלץ דיווחו הבוקר (א') כי הממונה על עניני הנפט במשרד התשתיות לא אישר את ההעברה החלקית בזכויות ברישיונות 1 בהתאם להסכמים המותלים שנחתמו ביניהן.

אישורו של הממונה להעברת הזכויות הינו אחד התנאים המתלים לכניסתם של ההסכמים לתוקף. לכן, ההסכמים בטלים.

גם החברות IDB-DT ומודיעין של נוחי דנקנר וצחי סולטן דיווחו הבוקר כי המו"מ לרכישת זכויות השתתפות ברישיונות של פלאג'יק, הופסק וכי לא מתקיימים עוד מגעים ביניהם לבין פלאג'יק לאחר שהמשא ומתן הראשוני לא התקדם.

נזכיר כי בחודש ספטמבר 2010 הודיעה שמיר השקעות , המחזיקה בשליטה בשותפות חיפושי הנפט של יולי עופר - "יולי חיפושי נפט" - כי חתמה על הסכם עם לפידות חלץ הסכם על רכישת 10% מהזכויות ברישיון "שרית" באשדוד בכ-400 אלף דולר.

עסקאות נוספות הוכרזו בחודשי הקיץ של 2010, מה שהביא את הממונה, ד"ר יעקב מימרן, לפרסם הודעה על רקע מורת רוח גוברת ממה שהצטייר כמסחר בזכויות לצורך הפקת רווחים. גורמים במשרד ציינו במיוחד את העובדה שבמסגרת חלק מהעסקאות שנמכרו אופציות למחזיקי זכויות, מה שעשוי לעודד ניצול לרעה של מידע מקצועי לצורך ניפוח מחירי המניות.

מימרן נקט לפני כן בצעד חריג כשהודיע על החמרה ניכרת בתנאי הסף להגשת בקשות לקבלת רישיונות. ואולם, ההנחיות החדשות התייחסו בעיקר לקבוצות המעוניינות לרכוש את מלוא הזכויות ברישיונות, ולא צפו את המסחר האינטנסיבי שמתנהל בזכויות מיעוט ברישיונות.