61% מהחרדים: מעדיפים לגור ביישובים נפרדים מהחילונים

כך עולה מסקר של פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה ■ בקרב החילונים, 45% לא מסכימים שעל החרדים לגור ביישובים נפרדים, ו-44% מסכימים לכך

בעוד ששר השיכון אריאל אטיאס טוען כי יש לבנות יישובים קהילתיים נפרדים לחרדים או שהם "ישתלטו" על שכונות חילוניות, סקר חדש שערך בנושא פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, על המגזר החרדי בישראל ויחס החילונים אליו, מגלה כי רוב החרדים אכן מעדיפים לגור בנפרד מהחילונים.

לפי הסקר, 61% מהחרדים מעדיפים לגור ביישובים נפרדים ו-43% לא מסכימים לכך. 9% לא הביעו דעה בנושא.

"רוב החרדים נוטים לראות כיתרון להם אופציה של מגורים מבודלים שלהם מכלל הציבור בישראל - ביישובים חרדיים טהורים", אמר דגני. "עם זאת, כשליש מהחרדים אינם נוטים לכך; הם קרוב לוודאי אלה המשלבים תורה ועבודה והם יותר מעורים ומעורבים בכלכלת ישראל, לעומת החרדים המקיימים אורח חיים נוסח 'תורתם אומנותם'. דווקא רוב האוכלוסייה הדתית הציונית מתנגד יותר להפרדה החרדית - גם משום שרוב הציונות הדתית מקדשת ומקיימת אורח חיים דתי תוך השתלבות מלאה בכלל הציבור, ואולי גם מטעמי התנגדות עקרונית למתן תמיכה ליישובים שקרוב לוודאי יהיה צורך להעניק להם גם תמיכה ממשלתית".

אכן, נתוני הסקר מראים כי 53% מהדתיים לא מסכימים עם הטענה כי על החרדים לגור ביישובים נפרדים, ו-39% מהמסורתיים לא מסכימים לכך גם כן. בקרב החילונים, 45% לא מסכימים שעל החרדים לגור ביישובים נפרדים ו-44% מסכימים לכך.

בקרב כלל הציבור, 43% לא מסכימים שעל החרדים לגור ביישובים נפרדים, 48% מסכימים לכך ו-9% לא הביעו דעה.