השביתה בכיל: "רוצים להפוך את העובדים לעובדי קבלן"

יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי: "עינינו איננה צרה ברווחים האדירים של הבעלים והמנהלים, אך גם לעובדים מגיע חלק מזה"

הבוקר (ב'), נפגשו נציגי מועצת העובדים במפעלי ים המלח עם נציגי הנהלת מפעלי ים המלח השייכים לחברת כיל , במטרה לסיים את השביתה ולחזור לפעילות במפעל. הפגישה ארכה כחצי שעה ובסופה לא נרשמה כל התקדמות במשא-ומתן.

"הנהלת החברה עומדת בשלה ומציבה תנאים מוקדמים, שהם בלתי אפשריים למשא-ומתן" אומר יו"ר מועצת העובדים, ארמונד לנקרי.

עוד בטרם החלה הנהלת החברה לדון בדרישות העובדים, היא דורשת התחייבות ממועצת העובדים לקיים מספר סעיפים שאין להם תקדים. בניסיון לקדם את המשא ומתן הבוקר, דרשו נציגי ההנהלה ממועצת העובדים לקבל את התנאים הנ"ל כתנאי מקדים לקיום המשא ומתן, עובדה שפוצצה את המשא-ומתן.

"הנהלת החברה אינה מוכנה לדון בדרישותינו בניגוד להסכמים קודמים שנחתמו על בסיס רווחיות החברה. כל מטרתה היא לכבול ולנטרל את מועצת העובדים מלשמור על זכויותיהם של העובדים במקום עבודתם. עובדת הימנעותה של ההנהלה לגשת למשא-ומתן ללא התחייבות העובדים למילוי סעיפים קודמים - משמעותה - ביטול ועד העובדים, והדבר מצביע על רצונה להפוך את עובדי מפעלי ים המלח לעובדי קבלן כפי שהיה לפני 20 שנה ומעלה. עינינו איננה צרה ברווחים האדירים של הבעלים והמנהלים, אך גם לעובדים מגיע חלק מזה", ציין לנקרי.

מהנהלת מפעלי ים המלח נמסר: מפעלי ים המלח הם מהמעסיקים הגדולים ביותר בנגב. אנו גאים בעובדי החברה שלנו והעובדים גאים במקום עבודתם. עובדי החברה נהנים ממשכורות ומהתנאים הטובים ביותר במשק הישראלי. עלות שכר של עובדי המפעלים ובמיוחד הוותיקים היא מהגבוהות ביותר בארץ והם נהנים מתנאי רווחה מופלגים בהשוואה לכל חברה בישראל. למרות זאת, הנהלת החברה מוכנה לדון בשיפור נוסף בתנאי ההעסקה ובשכר העובדים.

הרקע להחרפת העיצומים כעת הוא ניסיונו של יו"ר מועצת העובדים להתערב בניהול המפעלים במקביל לדרישות בלתי סבירות לחלוטין לתוספות שכר. לדעת הנהלת החברה השביתה והעיצומים על רקע זה הינם בלתי סבירים וללא הצדקה. ההנהלה קוראת ליו"ר מועצת העובדים לנהוג באחריות, להפסיק את העיצומים ולהגיע להסכמות סביב שולחן הדיונים.