אגודת העיתונאים לרה"מ: מנה ראש לוועדת רשות השידור

אי-הוודאות סביב זהות יו"ר הוועדה תוקעת את חוק רשות השידור ואת קידום הרפורמה

אגודת העיתונאים בירושלים פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתערב במחלוקת סביב מינוי יו"ר לוועדה שאמורה לדון בחוק רשות השידור.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", אי-הוודאות סביב זהות היושב ראש, שאמור להוביל את הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ולוועדת החינוך, תוקעת את אישור חוק רשות השידור. באוצר הבהירו כי לא יקדמו את הרפורמה ברשות השידור מבלי שיאושר החוק.

"לצערנו, בעוד אגודת העיתונאים בירושלים, המנהלת את המשא-ומתן בשם עיתונאי רשות השידור, השלימה את מירב העבודה, וכך גם המגזרים האחרים - יישום הרפורמה נתקל בקשיים רבים המעכבים את התקדמותה ודורשים את התערבותך", כתב יו"ר האגודה בירושלים, דני זקן, לנתניהו.

לדבריו, "זה זמן רב לא ניתן לכנס את הוועדה המשותפת לוועדת החינוך ולוועדת הכלכלה לדיונים סופיים לאישור הרפורמה, וזאת ככל שידוע לנו בשל מחלוקת קואליציונית בשאלה מי יעמוד בראש הועדה המשותפת - יו"ר ועדת החינוך או יו"ר ועדת הכלכלה. אי-כינוס הוועדה מונע דיון בהצעה לתיקון חוק רשות השידור, ובעקיפין מעכב גם יצירת הנדבך התקציבי והאיתנות הפיננסית של הרשות, חלק מרכזי ברפורמה כולה".

החוק המדובר אמור לקבוע את המבנה הארגוני של הפיקוח על רשות השידור ובכלל זה לנתק את הרשות עד כמה שאפשר מהדרג הפוליטי.

זקן ביקש את ראש הממשלה "לוודא כי המחלוקת תוכרע לכאן או לכאן - ובלבד שהדיונים יחלו, יתקדמו בקצב הראוי ויביאו לאישור ולקידום ההסכמים".