ראשי רשת נפגשו עם נתניהו; הכחישו כי דנו בתמלוגים

הפגישה נערכה ערב ההכרעה על תמלוגי הטלוויזיה המסחרית ■ בשבוע שעבר הוחלט כי התמלוגים יופחתו מ-4% ל-1%-2% בלבד ■ דוברו של אנג'ל: "הם דנו בקידום מיזם חינוכי"

איש העסקים אודי אנג'ל, המשמש בין היתר כבעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, נפגש בשבוע שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה שהוגדרה "בלתי פורמלית". ל"גלובס" נודע כי בפגישה נכח גם מנכ"ל הזכיינית, אבי צבי.

הפגישה התקיימה ערב ההכרעה באשר לתמלוגי זכייניות הטלוויזיה המסחרית, אולם דוברו של אנג'ל הכחיש נמרצות כי נושא עסקיהם של מי מהנוכחים מטעם רשת עלו בפגישה.

כאמור, למרות התזמון הרגיש של הפגישה, טוענים גורמים שונים כי היא נקבעה כבר לפני חודשים.

נושא התמלוגים, בו לקחה רשת חלק פעיל, היה מאבק נגד מה שכונה בתחילה כאי-עמידה של הממשלה בהבטחותיה לגופי הטלוויזיה להשוואת תנאיהן לאלה של חברות הסלולר.

בסופו של דבר, בשבוע שעבר, בהמלצת שר התקשורת משה כחלון, החליטה ועדת הכספים של הכנסת על הפחתה של תמלוגיהן של רשת, קשת וערוץ 10 והשוואתן לתמלוגי חברות הסלולר והתקשורת האחרות בארץ. ההחלטה תקפה באופן רטרואקטיבי.

למרות שכבר חולטו מיליוני שקלים מרשת (כמו גם מקשת) לאחר שסירבה לשלם את התמלוגים, הוחלט כאמור להפחית רטרואקטיבית את התמלוגים ל-1% בלבד, במקום 4%, כנהוג עד כה.

רשת מתכוננת למעבר לרישיונות

אנג'ל מחזיק ב-51% ממניות רשת ונחשב לבעל השליטה של הזכיינית. יחד עם מיכאל שטראוס, אנג'ל הוא בעל המניות המעורב היחיד בזכיינית, לאחר שמחזיק מניות אחר, אביב גלעדי, משך את ידו מהשקעה או השפעה בה.

רשת, בראשותו של אבי צבי, מנהלת בימים אלה מהלך אסטרטגי לחיזוק המסך, לקראת המעבר הצפוי בשנים הקרובות של שוק התקשורת מזכייניות לרישיונות.

ברשת רואים את החזית הרגולטורית כחזית עיקרית במאבק על ייצוב מצבה הכלכלי, לאחר שבשנה האחרונה צומצמו הפסדי הזכיינית ב-75%. על-פי ההערכה, ב-2010 הפסידה רשת כ-20 מיליון שקל.

דוברו של אנג'ל מסר בתגובה כי השיחה עסקה בקידום מיזם החינוך "סיסמה לכל תלמיד", אותו הוא מוביל בפריפריה. בזכיינית רשת סירבו להגיב לידיעה.

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.