עו"ד זיו שרון: נתניהו יכול להגיע לשכר של 20 אלף שקל נטו

אתמול חשפה לשכת ראש הממשלה את תלוש השכר של נתניהו ■ עו"ד שרון: רה"מ משלם 5,000 שקל מס מיותרים בחודש

עו"ד זיו שרון, ממומחי המס המובילים בארץ, טוען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו משלם מס עודף בכ-5,000 שקל על הכנסתו החודשית ושהוא זכאי שתשלומי המסים שלו יהיו נמוכים יותר. לפי עו"ד שרון, ביישום כמה המלצות פשוטות, נתניהו יגיע לשכר נטו של 20 אלף שקל בחודש.

אתמול חשפה לשכת רה"מ את תלוש השכר של נתניהו, לפיו הופקדו לחשבונו בדצמבר האחרון 15,027.43 שקל נטו "בלבד". לפי התלוש, שכרו ברוטו של נתניהו עומד על 43,952.92 שקל, אולם לאחר ניכוי מס בגובה של 45% (שיעור המס המקסימלי), ניכויים ותשלומים שונים נוספים, מסתכם הנטו שלו בפחות ממחצית הסכום.

לפי התלוש, הסעיף המרכזי שמקזז את הברוטו של נתניהו היא הזקיפה לרכב במשכורתו שעומדת על 11,590 שקל. אלא שנתניהו מחוייב, על פי הנחיות השב"כ לנסוע ברכב משוריין מסוג אאודי A8, שמחירה כ-2.7 עד 3.1 מיליון שקל, לפני מסים וכולל תוספות מיוחדות.

לפי עו"ד שרון, אין סיבה לזקוף לראש הממשלה על רכב השרד שלו כל שווי שימוש, מאחר שדברים אמורים ברכב המשמשו לחלוטין לצורכי עבודתו ואף עוצב ונרכש לפי דרישת שירותי הביטחון. מאחר שכל תכלית תקנות שווי השימוש הינו לכמת את ההנאה הפרטית, הרי שבמקרה זה זו אינה איננה מתקיימת כלל. בנוסף לכך, יכול נתניהו להשתמש בתקנות הטכניות ולהשוות את מעמדו בנושא זה למעמד הרמטכ"ל שאינו מחויב לשלם שווי שימוש ברכב.

לפי עו"ד שרון, אין לחייב את נתניהו גם בזקיפת שווי על צריכת ארבעה עיתונים. "אין ספק שעבור כל ראש ממשלה יש חשיבות לבדוק את הלכי הרוח בעם, גם דרך קבלת משוב מן העיתונות", הוא אומר. "לכן, אין הצדקה לחייבו במס על הנאה פרטית מהעיתונים, מה גם שבמדינה כמו שלנו אין ראש ממשלה שנהנה באמת מן העיתונים".

עו"ד שרון מזכיר כי רה"מ נתניהו ישלם, יותר מס ב-2011 מאחר שהממשלה בראשותו ביטלה בחוק ההסדרים האחרון את ההכרה במס להוצאות האש"ל.