ירידות במחירי הנדל"ן? "מחירים חסרי תקדים בראש העין"

קבוצת רכישה מקומית זכתה במכרז - עלות קרקע לבניית יחידה של כ-500 מ"ר (21 מגרשים) שווקה במחיר של כמיליון שקל למגרש ללא מע"מ ופיתוח

מכרז מינהל מקרקעי ישראל בשכונות המזרחיות של העיר ראש העין (שכונת 'פסגת טל') זכה השבוע להצלחה גדולה, כאשר הוגשו 19 הצעות לכ-100 יחידות, אותן שיווק המינהל בשני מתחמים בשכונה החדשה הנקראת "פסגת טל", וממוקמת בצמוד למצודה הצלבנית מגדל צדק.

המחירים שהוצעו היו גבוהים, כאשר במתחם הקוטג'ים עלות קרקע לבניית יחידה של כ-500 מ"ר (21 מגרשים) שווקה במחיר של כמיליון שקל למגרש ללא מע"מ ופיתוח, במכרז זה זכתה קבוצת רכישה מקומית.

במתחם הצמוד, הכולל 55 יחידות דיור לבנייה רוויה, זכתה חברת 'רם הנדסה' שהציעה כ- 28 מיליון שקל ללא מע"מ ופיתוח. במתחם זה עלות הקרקע נאמדה בכ-500 אלף שקל לבניית יחידת דיור.

גורמים בענף מדגישים כי מדובר במחירים חסרי תקדים לגבי ראש העין, הממחישים את הפוטנציאל של העיר, שזכתה רק לאחרונה בפרס החינוך של מדינת ישראל, וממוקמת בנגישות לצמתי תחבורה מרכזיים.

ראש העיר משה סיני, אמר כי "מדובר בסנונית ראשונה של שיווקים בגבעות המזרחיות של העיר והצלחת השיווק תשפיע ללא ספק על עלייה בביקוש לשיווק של משרד הבינוי והשיכון. אנו פועלים למען מתן מענה גם לזוגות הצעירים, שאותם אנחנו רוצים לראות אצלנו בעיר. במסגרת זו כ: 650 יחידות דיור משווקות בימים אלו בשיטת 'המחיר למשתכן', שמשמעותה זכייה של ההצעה הזולה ביותר תתקבל ולא דווקא היקרה".