ר"מ ספרד: נחזור ל-2.5% צמיחה שנתית ב-5 השנים הבאות

חוזה ספאטרו: הממשלה תעמוד ביעדי צמצום הגירעון התקציבי ל-2010 ו-2011 ותדחה את גיל הפרישה מ-65 ל-67 עם או בלי תמיכת האיגודים המקצועיים ומפלגות האופוזיציה

ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז ספאטרו, אומר שהממשלה תעמוד ביעדי צמצום הגירעון התקציבי ל-2010 ו-2011 ותדחה את גיל הפרישה מ-65 ל-67 עם או בלי תמיכת האיגודים המקצועיים ומפלגות האופוזיציה. ספאטרו אמר אתמול (ג') כי יעדיף קונסנזוס סביב יישום הרפורמות, אך יעביר אותן בפרלמנט בכל דרך שהיא כדי לחזק את מצבה הפיננסי של המדינה, שמעורר חששות בקרב משקיעים על רקע האפשרות שספרד עלולה להזדקק לסיוע חירום.

ספאטרו אמר שנתונים מראים שהממשלה תעמוד בקלות ביעדה לצמצם את הגירעון התקציבי מרמה של 9.3% מהתמ"ג ב-2010 ולאחר מכן ל-6% ב-2011.

ב-28 בינואר צפויה הממשלה לאשר את הרפורמה בפנסיה. כעת מנהלת הממשלה מו"מ עם איגודי העובדים בניסיון לזכות בתמיכתם להצעה המעוררת התנגדות נרחבת בקרב הציבור.

ספאטרו צפה שספרד תשוב לצמוח ברמה של 2%-2.5% בשנה במהלך 5 השנים הבאות. הוא הודה שכלכלת ספרד איבדה 2 מיליון מקומות עבודה ב-3 השנים האחרונות - 60% ממקומות עבודה אלה קשורים למגזר הבנייה למגורים ששגשג בעבר. עם זאת, אמר ספאטרו שהממשלה תמשיך לקדם את הרפורמות כדי לשפר את רמת התחרותיות של ספרד ולארגן מחדש בנקי חסכונות שנקלעו לקשיים.

"באמצעות אוסף זה של צעדים, יוזמות ורפורמות אנחנו מבקשים לא רק להבטיח כי נתגבר על המשבר אלא גם לבצע את השינויים ההכרחיים כדי שהמדינה שלנו תהיה ממוצבת היטב בעולם שתובענותו ותחרותיותו הולכות וגוברות", אמר ספאטרו.

"אם פורטוגל תקרוס, ספרד תהיה הבאה בתור", אמר בנקאי ממדריד. "פורטוגל תקרוס תוך שבועיים-שלושה, ואז יהיה לספרד זמן להוכיח שהרפורמות יעילות - חמישה חודשים לכל היותר".