הרשות להגנת הצרכן הורתה לרשת תמנון להסיר פרסומים מטעים

נטען כי תמנון הציבה שלטים לפיהם המחיר על כל המוצרים בחנות הוא 49.90 שקל - כאשר פועל לא כל המוצרים בחנות נמכרו במחיר הנקוב ■ תמנון בתגובה: "לא היו דברים מעולם"

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, הורתה למנכ"ל רשת חנויות ההלבשה תמנון להפסיק הצגת פרסומים מטעים בחנויות הרשת.

זאת בעקבות הצבת שלטים בחנויות ומחוצה להן, לפיהם המחיר על כל המוצרים בחנות הוא 49.90 שקל - מבלי שצוין כל סייג שהוא. בפועל, לא כל המוצרים בחנות נמכרו במחיר הנקוב, ולא מעט מהם עלו יותר מהאמור בפרסום.

עו"ד תמר פינקוס מציינת כי חוק הגנת הצרכן סעיף א' אוסר את הטעיית הצרכנים במעשה או במחדל בכתב או בעל-פה.

הפרסומים ברשת תמנון, שנבדקו בעקבות פניות של צרכנים בנושא, מפרים לדבריה את חוק הגנת הצרכן, החוק קובע כי חובה לציין בפרסום על אילו מוצרים חל המבצע.

"הרשות תאכוף את החוק בכל פרסום מטעה, קטן וגדול, על מנת להעביר את המסר שהפרסומים חייבים להיות אמינים וברורים", נמסר.

"לא היו דברים מעולם"

מרשת תמנון נמסר בתגובה: "רשת תמנון מקפידה מיום היווסדה על הוראות החוק, הן בשל היותה חברה המכבדת את החוק והן מתוך ההגינות הצרכנית הנמצאת בראש מעייניה תמיד.

"משרד התמ"ת פנה אלינו בנושא ההטעיה לטענתו, כאשר בדיקה שערכנו העלתה כי לא היו דברים מעולם, ונשלחה אליו תגובה מסודרת בנושא. עוד לפני שקיבלנו תגובה למכתבנו, בחר משרד התמ"ת להעביר הודעה לעיתונות שאופיה טועה ומטעה את הציבור ואת כלי התקשורת.

"אנו נמשיך להקפיד על כללי ההגינות הצרכנית והוראות החוק, כפי שאנו נוהגים מאז ותמיד, ונשקול בשלב זה את צעדינו המשפטיים לאור הפרסום המטעה".