למרות ההתנגדויות: אופציות ב-266 מ' ש' בבזק

מחיר המימוש נמוך ב-30% ממחיר השוק ■ אנטרופי: "המחיר אינו משרת את מטרת האופציות"

עובדי בזק יזכו לאופציות המשקפות הטבה של 266 מיליון שקל. ההחלטה על כך התקבלה אתמול (ג') בישיבת בעלי מניות של בזק, למרות התנגדות חברת הייעוץ אנטרופי, שחוות-דעתה הגיעה לידי "גלובס", ושל כמה חברות קרנות נאמנות.

לפי מתאר שפרסמה החברה שבשליטת שאול אלוביץ' בסוף חודש דצמבר, יוקצו לעובדי החברה 70 מיליון אופציות במחיר מימוש של 7.45 שקלים למניה - מחיר קרוב למחיר המניה בעת העברת השליטה בחודש אפריל 2010, לאחר תיאום של חלוקת דיבידנד.

אולם מאז עלתה מניית החברה, וכעת מחיר המימוש נמוך ב-30% ממחיר השוק, העומד על 10.5 שקלים למניה, כלומר האופציות נמצאות עמוק בתוך הכסף.

האופציות מהוות כ-2.61% ממניות החברה, והן יוענקו בתקופת הבשלה של שלוש שנים, ויהיו ניתנות למימוש עד תום חמש שנים מהענקתן.

אנליסט אנטרופי, מתי אהרון, כותב: "אנו סבורים כי הרעיון בחלוקת אופציות הוא שנושאי המשרה (ובמקרה זה העובדים) יהיו שותפים בגורל החברה ובהצלחתה, תוך שהם נהנים מפירות עבודתם במהלך תקופה ובאופן הדרגתי.

"כדי שמנגנון זה ישיג את מטרתו יש צורך, להערכתנו, בקביעת תנאים להטבה שישקפו פוטנציאל עתידי לחברה ולמניה, וכך תיווצר זהות אינטרסים בין נושאי המשרה לבין טובת החברה.

"מחיר המימוש של האופציות ניתן עמוק בכסף, ובכך לדעתנו אינו משרת את המטרה אשר לשמה ניתנות האופציות כאמור".

באנטרופי מציינים כי בבזק נערכו לאפשרות שהאופציות לא יאושרו באסיפת בעלי המניות, ותכננו להעניק לעובדים אופציות פאנטום באותו היקף. אם אכן היו בוחרים בחלופה של אופציות הפאנטום, הרי שחבות המס במקרה זה הייתה חלה על החברה.

"הובהר לנו על-ידי נציגי החברה כי במקרה כזה ובכפוף לעלייה במחיר המניה הרי שווי ההטבה הכולל לעובדים יהיה גבוה משווי ההטבה המוצעת בדרך של תוכנית האופציות". בישיבת בעלי המניות לא הובאה לאישור תוכנית אופציות הפאנטום, ולכן באנטרופי התייחסו רק לתוכנית המקורית.

באסיפת בעלי המניות של בזק השתתפו גם 18 חברות קרנות נאמנות המחזיקות במניה. בין אלה שהתנגדו לתוכנית האופציות ניתן למצוא את הראל-פיא, אקסלנס, ילין לפידות, מגדל שוקי הון, כלל פיננסים, מיטב ותמיר פישמן. בעד הצביעו, בין היתר, פסגות, אי.בי.אי ואנליסט.