דווקא בעיצומו של החורף: מים מזוהמים בבתי-חולים בארץ

"מעריב": בשורה ארוכה של בתי-חולים זורמים מים באיכות ירודה עם ריכוזים גבוהים של מתכות מסוכנות ■ בבית-החולים העמק בעפולה ריכוז האלומיניום עמד על פי 44 (!) מהתקן

מתאשפזים? מבקרים חולה בבית החולים? היזהרו מהמים. עיתון "מעריב" מדווח הבוקר (ה') כי בסדרת בדיקות שנערכה בחודשים האחרונים, התברר כי בשורה ארוכה של בתי חולים ברחבי הארץ זורמים מים באיכות ירודה.

ב-3 מבין בתי החולים, התגלו ריכוזים חריגים של המתכת הרעילה עופרת. עד לשיפור המצב, הנחה משרד הבריאות את בתי החולים ה"סורחים" להימנע משימוש במים החמים לצרכי שתיה ובישול.

בדוח מיוחד של משרד הבריאות סיכמה רופאה בכירה את הממצאים: " איכות המים על פי תוצאות הבדיקות הינה גרועה וריכוזי הכימיקלים במים חורגים במספר פרמטרים במאות אחוזים מעל התקן. התגלו חריכות בכל המתכות שנבדקו: ברזל, עופרת, אלומיניום, אבץ ונחושת".

מספר דוגמאות: בבית החולים בלינסון בפתח תקווה ריכוז האלומיניום היה פי 5.5 מהתקן, כשעכירות המים עמדה על פי 8 מהתקן. בבית החולים אסף הרופא בצריפים התגלתה עופרת בריכוז של פי 3 מהתקן. בבית החולים זיו בצפת עמדה עכירות המים על פי 7 מהתקן וריכוז אלומיניום של פי 8. בבית החולים העמק בעפולה ריכוז האלומיניום עמד על פי 44(!) מהתקן.