המלצות חמות: מניות הביומד "שיצילו" את תיק ההשקעות

מניות המגזר בוול סטריט הציגו תשואה מרשימה ב-18 חודשים, ורבים צופים אפסייד נוסף ■ 5 חברות שעוסקות בהצלת חיים, שיכולות להביא גם לעושר "משנה חיים" למשקיעים

מניות מגזר הביומד/ביוטק בוול סטריט הציגו תשואה מרשימה בשנה וחצי האחרונות, ורבים מהאנליסטים צופים אפסייד נוסף בסקטור. החברות מהתחום, שעוסקות בעיקר בפיתוח וייצור של תרופות מצילות חיים, יכולות להביא גם לעושר "משנה חיים" למשקיע שיחזיק אותן בתיק ההשקעות - כך לפחות מעריך מייקל שולמן, מומחה לתחום הביומד ומחבר הניוזלטר Shulman's Short Side, שמפורסם ב-Investor Place.

בניוזלטר, כשמו כן הוא, שולמן מייעץ למשקיעים שמעדיפים להחזיק בפוזיציות שורט ומציג בפניהם את המניות המומלצות לתיק. בעברו שולמן גם כיהן כמנהל בחברת המחקר ChangeWave למוסדות פיננסיים, בתחום מדעי החיים והטכנולוגיה. שולמן מציג מספר מניות ביומד מומלצות, שהחזקה בהן ב-2011 יכולה להביא למשקיע תשואה נאה. אחת מהן היא ישראלית.

Cerus (סימול CERS) - יצרנית ומשווקת של מערכת INTERCEPT, שנועדה לפגוע בפעילותם של וירוסים, חיידקים ופרזיטים בתוך הדם, כדי לאפשר מתן מנות דם ללא חשש. Cerus פחות או יותר היחידה שפועלת בתחום הספציפי הזה ובטכנולוגיה הזו, שקיבלה אישור לשיווק ברוב מדינות אירופה. בארה"ב החברה עדיין לא קיבלה אישור לשווק את המוצר, לאור התנגדות של חבר אחד ב-FDA, ולמרות שהחברה הציגה תוצאות טובות בניסוי הקליני שלב 3, וכן קיבלה מענקי פיתוח ממשרד ההגנה האמריקני.

Curis (סימול CRIS) - פיתחה סדרה של מוצרים לטיפול במחלות סרטניות על ידי הפרעה למנגנון התקשורת בתוך התא. כיוון שהתקשורת בתא מופרעת, התאים לא יכולים להתחלק ולא נוצר גידול. לחברה יש יותר מ-20 ניסויים שבעבודה בשיתוף עם חברות התרופות ג'ננטק ורוש, וכן עם המוסד הלאומי לסרטן בארה"ב. ג'ננטק צפויה לדווח השנה על תוצאות הניסוי בטיפול בסרטן העור, ואמרה כי היא מתכננת להמשיך ישירות להגשת בקשה לאישור שיווק אם התוצאות יהיו חזקות כפי שהיא מעריכה.

קומפיוג'ן - הישראלית הדואלית, שמפתחת תרופות על בסיס מודלים חישוביים באמצעות מערכת ביו-אינפורמטיקה שפיתחה, משתפת פעולה עם ענקיות התחום לפיתוח משותף של תרופות, כמו למשל פייזר, וכן עוד הסכמי פיתוח עם חברות תרופות גדולות ובינוניות ברחבי העולם. לאחרונה קומפיוג'ן חתמה עם חברת Baize, להשקעה של 5 מיליון דולר בחברה.

Spectrum Pharmaceuticals (סימול SPPI) - נמצאת כבר בשלב המסחרי של תרופות לטיפול בסרטן, עם פוקוס על אונקולוגיה והמטולוגיה (תחום ברפואה העוסק במערכת תאי הדם, באיברים ורקמות). החברה מתמקדת במוצרים שחברות אחרות עצרו את הפיתוח שלהם בשלבים השונים במוצר. החברה הוצאיה לשוק מספר מוצרים וצפויה להשיק בקרוב בלוקבסטר - מוצר שנקרא Zevalin, לטיפול בלימפומה (גידול סרטני של מערכת הלימפה).

Impax Laboratories (סימול IPXL) - יצרנית תרופות גנריות שפיתחה גירסאות גנריות למספר רב של בלוקבסטרים בתחום. לדוגמא, הפטנט של פייזר על התרופה לטיפול בכולסטרול Lipitor, עם מכירות של 11 מיליארד דולר, עומד לפוג השנה ואימפקס צפויה להשיק גירסה גנרית למוצר. אימפקס גם צויה להשיק גירסאות גנריות לשני מוצרים מובילים נוספים, כבר השנה.