לבני, התרחקי ממשפחת שרון

הצטרפות גלעד שרון לקדימה היא לא מקור לגאווה

גלעד שרון התפקד לקדימה - וזו ממש לא סיבה לגאווה עבור המפלגה. האיש הזה היה חשוד בכמה מקרים של קבלת שוחד, על-פי החשד למען אביו, אבל גם לטובת עצמו.

הפרשה הכי מפורסמת הייתה זו של האי היווני, פרויקט שהגה, אולי הזה, דוד אפל. חקירת המשטרה העלתה שגלעד קיבל מאפל סכום של כ-640 אלף דולר, ובנוסף הובטח לו בונוס של 3 מיליון דולר (בניכוי התשלומים הנ"ל), אשר הותנה במימוש הפרויקט (שלא מומש).

בחקירה התברר שאת סכומי העתק הללו קיבל שרון בשביל לגלוש באינטרנט כדי למצוא נתונים עבור הפרויקט של אפל. באופן רגיל אפשר לשלם על כך כמה אלפי שקלים. אבל גלעד היה בנו של ראש הממשלה שרון, ולעסקיו של אפל היה חשוב לזכות בתמיכתו של ראש הממשלה.

פרשת גלעד-נמרודי

בפרשה זו (2004-2006) נחקר חשד להעברת כספים אסורה מיעקב נמרודי לגלעד שרון, במסווה של עסקה נדל"נית. בפרשה זו לא הוגש כתב אישום.

פרשת גלעד-גנגר

איש העסקים אריה גנגר היה שנים רבות מאוד מקורב לאריאל שרון. במסגרת משפט גירושים טענה דליה גנגר כי בעלה העביר מרכושם המשותף במרמה סכום של 1.8 מיליון דולר - לגלעד שרון.

פרשת גלעד - סיריל קרן

עוד חבר של שרון, איש העסקים סיריל קרן, העביר על פי החשד לגלעד ואחיו עומרי סך של כ-1.8 מיליון דולר לצורך תשלום קנסות על חריגות בתקציב הבחירות של אביהם.

זכות השתיקה

יצוין ויודגש, במיוחד למען מנהיגי קדימה, שבכל החקירות נגדו שמר גלעד על זכות השתיקה. לא אמר מילה. בקושי נשם. שזו כמובן זכותו של כל אזרח, אבל כשמדובר באיש ציבור זה סיפור אחר.

המזל הגדול של גלעד, וגם של אחיו ואביו, שהם נפלו על יועץ משפטי שהיה אז בתחילת דרכו. מני מזוז קיבל החלטה שלא להגיש כתב אישום נגד גלעד. הציבור, בתוכו טובי המשפטנים, הוכה בתדהמה. ההסבר של מזוז, "חוסר ראיות", נשמע מגוחך. נראה היה לכאורה כי הראיות היו מספיק מוצקות כדי לאפשר לבית המשפט להחליט לגביהן. היה ברור לכול שמזוז הטירון בתפקידו לא מצא את האומץ הנחוץ כדי להעמיד לדין את ראש הממשלה ובניו.

לאחר מכן שרון קיבל אירוע מוחי טרגי שממנו אינו מתאושש עד היום. עומרי נכנס לכלא על עבירות אחרות. גלעד יצא בזול. לאחר שעשה הרבה כסף בדרכים מפוקפקות, הוא החל לבנות את דרכו אל הפוליטיקה, שהוכחה מבחינתו כעסק מצוין. הוא החל לפרסם מאמרי דעה על דא ועל הא, אבל לא על דוד אפל. לאחר שהגיע למסקנה כי בנה לעצמו תדמית של אדם חושב ורציני, הגיע אתמול (ד') השלב הבא: ההודעה על ההצטרפות לקדימה.

מרחק מזוז מכתבי אישום

מה יכולה לעשות מפלגה במקרה כזה? ברור שאי-אפשר למנוע מאדם להצטרף לכל מפלגה שירצה, במיוחד אם לא הועמד לדין ולא הורשע. אבל מה שכן הייתי מצפה מציפי לבני זה לשחרר הבהרה כלשהי לגבי מה היא חושבת על החבר החדש שלה.

היא יכולה לומר, למשל, שכל אחד רצוי, אבל לא כל אחד ראוי. ואולי להוסיף ולומר שגלעד יכול לשאת בכיסו את כרטיס המפלגה, אבל הוא לא יזכה בה למקום של כבוד או שררה כלשהם, בטח לא לתמיכה שלה.

האב שרון אמנם הקים את קדימה, ויש להניח שעל התהילה הזאת מבקש גלעד לבנות את הקריירה שלו. אבל צריך לזכור ששרון גם הקים משפחה שרק מזוז היה בינה לבין כמה כתבי אישום; משפחה שהתנהלותה מזכירה משפחות ידועות במגזרים אחרים. ככל שלבני וקדימה יתרחקו מבני משפחה זו - כך ייטב להן.