גרופון בדרך לוול סטריט: מתכננת הנפקה לפי 15 מיליארד דולר

מפעילת אתר הקניות החברתיות, שלאחרונה דחתה הצעת רכש של 6 מיליארד דולר מגוגל, גייסה ביום שני האחרון 950 מיליון דולר ■ צפויה להנפיק כבר באביב הקרוב

מפעילת אתר הקניות החברתיות גרופון, שרק השבוע נודע על כניסתה לישראל עם רכישת הסטארט-אפ גרופר הישראלי, מתקדמת בדרך לוול סטריט. החברה מתכננת הנפקה ראשונית לציבור לפי שווי של לא פחות מ-15 מיליארד דולר, כך מדווח הבלוג DealBook של ה"ניו יורק טיימס".

החברה, שלאחרונה דחתה הצעת רכש בהיקף 6 מיליארד דולר מענקית האינטרנט גוגל, גייסה ביום שני האחרון 950 מיליון דולר, כשבסבב הגיוס לקחו חלק קרנות ההון סיכון וההשקעות אנדרסן-הורוביץ, באטרי, גריילוק, קליינר פרקינס, קבוצת הטכנולוגיה הרוסית Mail.ru, סילבר לייק ו-Technology Crossover.

גיוס זה כלל בתוכו מכירת נתח ממניותיה שערכה גרופון בדצמבר האחרון בתמורה ל-500 מיליון דולר, זאת לאחר שדחתה את הצעת הרכש מגוגל. בתשקיף שהגישה בזמנו גרופון לרשות ניירות ערך האמריקנית (SEC), הצהירה החברה כי היא עתידה להשתמש בכסף שגייסה לקנייה בחזרה של מניות החברה ממשקיעים.

גורמים בגרופון התייעצו השבוע עם בנקים בוול סטריט, ולפי המסתמן היא תלך להנפקה כבר באביב הקרוב. נציגי החברה צפויים להיפגש היום עם בנקים נוספים כדי לדון בהנפקה, לפי מקורבים למהלך שדיווחו ל-DealBook. אם תתקיים ההנפקה, היא תהיה אבן דרך משמעותית לחברת הסטארט-אפ ותהיה אחת מהנפקות המיוחלות בארה"ב בתקופה האחרונה מאז שגוגל הפכה ציבורית ב-2004.