הדיונים על דוח ששינסקי בוועדות הכנסת שנועדו למחר - בוטלו

(עדכון) - זאת בעקבות פנייתו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין לבטל את הדיונים בוועדת הכספים ובוועדת הכלכלה ■ ריבלין: כפילות הדיונים - "סכנה חמורה לביזיון הכנסת"

בעקבות התערבותו של יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, בוטלו הדיונים שהיו אמורים להתקיים מחר בוועדות הכספים והכלכלה של הכנסת בדו"ח ששינסקי. ללא התערבותו של ריבלין היו מתקיימים מחר שני דיונים במסקנות הוועדה בהשתתפות העומד בראשה, הפרופ' איתן ששינסקי, שהוזמן לשני הדיונים: בשעה 9:30 בוועדת הכספים, ובשעה 13:00 בוועדת הכלכלה. שר האוצר, יובל שטייניץ, היה אמור להשתתף בדיון הראשון.

ל"גלובס" נודע כי שטייניץ פנה באחרונה ליו"ר הכנסת והתלונן על כך שוועדות הכנסת מזמינות את כל הגורמים המקצועיים לדיונים כפולים. יש להזכיר שהדיונים נקבעו למרות שראש הממשלה טרם גיבש את עמדתו בנושא ועדיין לא קיבל החלטה איזו הצעת החלטה תובא להצבעה בממשלה.

הבוקר פנה ריבלין ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, וליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, וביקש מהם להקים וועדה משותפת שתדון בהמלצות שישינסקי. במכתב ששיגר הבוקר מציין ריבלין כי קיומם של שני הדיונים בהפרש של שלוש שעות וחצי זו "מציאות שאיננה מתקבלת על הדעת".

ריבלין כתב עוד כי כפילות הדיונים מבזה את הכנסת. "אין הדבר ראוי, כי שתי ועדות הכנסת יקיימו דיונים בסוגיה זהה, תוך הטרחתם של הגורמים הרלוונטיים לדיון באותם עניינים ממש, ויוציאו מתחת ידה של הכנסת שתי החלטות שונות של הכנסת. הדבר אינו יוצר רק כפילות דיונים מיותרת, אלא מהווה סכנה חמורה לביזיון הכנסת", כותב ריבלין.

לדבריו, סוגיית תמלוגי הגז והנפט היא אכן נושא מורכב, שיש בו היבטי מיסוי המסורים לסמכותה של ועדת הכספים וכן היבטים של זיכיונות המסורים לוועדת כלכלה. אולם, לדבריו, "לצערי הדבר מתקבל בציבור כתחרות ומאבק בין ועדות הכנסת, ומסב נזק כבד לתדמיתה של הכנסת ולתוקף החלטותיה".

בעקבות ביטול הדיונים מחר ייפגשו במהלך הימים הקרובים יו"ר הכנסת ויושבי ראש הוועדות ויקבעו איזו ועדה תדון בנושא בתוך ניסיון לגבש הסכמה להקמת ועדה משותפת לועדת הכספים ולוועדת הכלכלה.