46% מבכירי הון סיכון: "חברות יעבירו פעילות מו"פ למזרח"

50% מבכירי הקהילה צופים כי רוב עסקאות המיזוגים והרכישות יתרחשו בתחום האינטרנט השנה ■ 42% סבורים כי סכום ההשקעה בחברות תנוע בין 1.5 מיליון דולר ל-5 מיליון דולר

בכירי קהילת ההון סיכון סבורים כי האינטרנט הוא התחום החם ביותר ב-2011. 50%מבכירי הקהילה צופים כי רוב עסקאות המיזוגים והרכישות יתרחשו בתחום זה השנה, כך עולה מסקר ה-VC Indicator לרבעון הרביעי של 2010, שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר בקרב מנהלים ושותפים בקרנות ההון סיכון בישראל, שנערך זו הפעם ה-35.

עוד במדרג התחומים החמים ביותר של 2011 אחרי האינטרנט: מכשור רפואי ותוכנה, הרוב המוחלט של בכירי קהילת ההון סיכון צופים כי במהלך ששת החודשים הקרובים נוסיף לראות עסקאות מיזוגים ורכישות בתעשיית היי-טק המקומית.

תחומי הקלינטק והתקשורת נתפסים כפחות אטרקטיביים לעסקאות מיזוגים ורכישות, תחום הקלינטק מקבל את אהדת 22% מבכירי קהילת ההון סיכון והתקשורת מקבל את אהדת 19% מהם.

46% מבכירי קהילת ההון סיכון מעריכים כי מבין החברות הנמצאות בפורטפוליו שלהם, בין אחת לשלוש חברות היי טק ישראליות צפויות להעביר את פעילות מרכז המחקר והפיתוח שלהן למזרח הרחוק (הודו, סין וכדומה), וזאת בעוד ש- 54% מעריכים כי אף לא אחת מהחברות המופיעות בפורטפוליו שלהם תעתיק את מרכז המחקר והפיתוח אל מחוץ לגבולות המדינה.

בנוסף, 84% מהמשיבים לסקר ציינו כי להערכתם למעלה מ- 10 חברות היי טק צפויות לבצע אקזיט במהלך ששת החודשים הקרובים, 16% ציינו כי לדעתם, עד 10 חברות היי טק צפויות לבצע אקזיט במהלך חצי השנה הקרובה.

בנוסף, ממצאי הסקר מראים כי 33% ממנהלי קרנות ההון סיכון, סבורים כי במהלך ששת החודשים הקרובים הם ישקיעו בחברת היי טק ישראלית חדשה בסכום ממוצע של עד 750 אלף דולר, 25% סבורים כי סכום ההשקעה ינוע בין 750 אלף דולר ל- 1.5 מיליון דולר ו-42% מהמשיבים סבורים כי סכום ההשקעה ינוע בין 1.5 מיליון דולר ל- 5 מיליון דולר.

חברות היי טק הנמצאות בשלבי הסיד והפרה- סיד יכולות לראות נתון זה כמעודד, שכן השקעות בהיקפים נמוכים יחסית של 750 אלף דולר עד 1.5 מיליון דולר ברוב המקרים מיועדות לחברות הנמצאות בשלבי הקמה ראשוניים.

לדברי רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת בפירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר: "גל המיזוגים והרכישות הגלובלי צפוי להתחזק ולהמשיך להשפיע על תעשיית ההיי טק המקומית. במציאות בה לשחקני הטלקום והטכנולוגיה המובילים קופת מזומנים גדולה שמלווה בזמינות של מקורות מימון חיצוניים, על חברות ההיי טק הישראליות להבין שאלו זמנים של 'לרכוש או להירכש' ועלינו לקוות כי החברות הישראליות יימצאו גם בצד הרוכש".