צפו בווידיאו: 52 אלף טורקים שורקים בוז לארדואן באיצטדיון

מבוכה לראש ממשלת טורקיה בטקס חניכה של איצטדיון כדורגל באיסטנבול: עם הגעתו למגרש, בליווי פמלייתו, התקבל ארדואן בשריקות בוז מחרישות אוזניים ע"י 52 אלף אוהדים

לא אהוב בכל מקום: ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עזב אמש בזעם ועלבון את אצטדיון הכדורגל החדש של קבוצת הכדורגל "גלאסאראי" באיסטנבול, בעקבות מחזה מבזה במיוחד. כששמו צוין כנוכח באיצטדיון, במהלך טקס חניכתו, יותר מ-50 אלף האוהדים שהגיעו אליו שרקו שריקות "בוז" מחרישות אזניים.

ארדואן הגיע אמש (שבת) לאצטדיון, מלווה במפליית בכירים בממשלתו, בראש עיריית איסטנבול ובנשיא מועדון הכדורגל של גלאטאסראי. הסיבה להגעתו הייתה טקס חנוכתו של האצטדיון החדש, שנערך במסגרת משחק ידידות בין הקבוצה הטורקית לאייאקס ההולנדית.

הוא התקבל בשטיח אדום עם הגעתו לאצטדיון, חייך לעיתונאים ואף העניק כמה ראיונות בסבר פנים יפות. ואולם, לא חלף זמן רב עד שהאווירה השתנתה. הכרוז במגרש הכריז על הימצאותו של ארדואן באצטדיון, ו-52 אלף אוהדי הקבוצה, שהגיעו לטקס ולמשחק הראווה, החלו לשרוק "בוז".

ארדואן, שחש נבוך מאוד מהמעמד, החליט שלא להמתין לסוף הטקס, ועל פי דיווחים זרים קם ממקום מושבו ונטש מיד את האצטדיון, מלווה בפמלייתו. עיתונאים שהמתינו מחוץ למגרש ניסו לתעד את העזיבה, אך ארדואן הצליח להתחמק מהמצלמות ולהיכנס ישר לרכב השרד - שהניס אותו מהמקום.

נשיא גלאטסאראי גינה בחריפות את התנהגות האוהדים, והביע התנצלות רשמית בפני ארדואן בשם המועדון. התנהגות האוהדים, נבעה ככל הנראה מהעובדה שראש ממשלת טורקיה נמנה עם אוהדי היריבה העירונית השנואה, פנרבחצ'ה.

מקרה דומה אירע בשנה שעברה, כשארדואן הגיע עם הנשיא עבדאללה גול לטקס טורניר גמר אליפות העולם בכדורסל, שנערך באיסנטבול. ראש הממשלה, שנקרא על ידי הכרוז להעניק את מדליית הארד בטורניר, לווה בשריקות בוז של הקהל באולם הכדורסל. בשל המעמד, המשיך ארדואן בשלו, סיים את הענקת המדליות ואף חייך למצלמות. כלי תקשורת טורקיים דיווחו מאוחר יותר כי הוא זעם על התנהגות הקהל המקומי.