אלטו השקעות של מודי כידון רוכשת מרכזי רפואה בארה"ב

הנדל"ן הרפואי ועסקאות "מכור והשכר" חוזרים ב-2011: החברה חתמה על הסכם לרכישת 55% משלושה מרכזים רפואיים לפי שווי של כ-35 מיליון שקל

הנדל"ן הרפואי ועסקאות "מכור והשכר" חוזרים ב-2011: אלטו השקעות פרטיות, בבעלות מודי כידון ויניב מלמוד, חתמה על הסכם לרכישת 55% משלושה מרכזים רפואיים בממפיס, ארה"ב לפי שווי של כ-35 מיליון שקל. מדובר בעסקה החמישית שמבצעת החברה מאז אפריל 2010.

העסקה בוצעה בשיטת Sale and Leaseback (מכור והשכר), שבה מתחייב המוכר לשכור את הנכס מהרוכש לתקופה ארוכת טווח. בעסקה זו המוכרת היא חברת המרכזים הרפואיים האמריקנית The West Clinic, שהתחייבה לשכור את הנכס ל-20 שנה. העסקה משקפת תשואה שנתית של כ-8.3% וסך ההשקעות מהנכסים עולות ב-1.5% מדי שנה.

כידון הוא גם מבעלי קבוצת הפרסום גיתם BBDO. מלמוד היה עד תחילת 2010 מנהל הפרייבט אקוויטי בהראל חברה לביטוח. אלטו השקעות פרטיות הוקמה בתחילת השנה שעברה.

לדברי מלמוד, "תחום ה-Health Care Real Estate יהיה רק יותר ויותר מבוקש עם התבגרות האוכלוסייה והתארכות תוחלת החיים. זהו תחום שנשאר יציב גם בתקופות מיתון, כי הצורך בטיפולים רפואיים אינו תלוי במצב השוק. אנחנו ממשיכים להשקיע בהשקעות ריאליות בעלות סיכון נמוך, עם הסכמי שכירות לטווח ארוך, עם שוכרים איכותיים בתשואות טובות תוך ניצול הזדמנויות שקיימות היום בשוק האמריקני לאור המשבר ולאור העובדה שקיימת מצוקת אשראי בארה"ב".