צחי סולטן וניר פלג במו"מ לרכישת השליטה בפרוקוגניה

המניה רשמה היום עלייה של כ-5.6% בבורסה ■ חברה של סולטן וניר פלג מתכוונת לרכוש כ-30% מהון המניות מידיהן של הנאמן לקרנות של אייפקס, אוורגרין, סטאר, ויטלייף וכור

סולטן נכנס לתחום הביומד: צחי סולטן וניר פלג מצויים במו"מ מתקדם לרכישת השליטה בחברת פרוקוגניה . כך דיווחה הערב (א') החברה לבורסה. על פי הדיווח נמסר לחברה ע"י שרו נאמנים המחזיקים בנאמנות בחלק מהמניות והאופציה של החברה בעבור הקרנות של אייפקס, אוורגרין, סטאר, ויטלייף וכור.

שרו נאמנים מנהלת מו"מ למכירת 10.683 מיליון מניות רגילות של פרוקוגניה המהוות כ-30% מהון המניות של החברה לחברה הנשלטת ע"י סולטן ופלג. כחלק מעסקת המכירה, נשקל האפשרות שלחברה הרוכשת תוענק גם אופציה לרכישת כל כתבי האופציה (סדרה 1) של החברה המוחזקות ע"י הנאמן עבור אותן הקרנות, דהינו 5.970 מיליון כתבי אופציה של החברה.

שרו נאמנים החלו להיות בעלי עניין במניה רק לפני פחות מחודש, ב-20 בדצמבר לאחר שהחברה האם פרוקוגניה LTD המאוגדת בבריטניה חדלה להיות בעלת עניין בחברה הנסחרת בבורסה של ת"א ומסרה את ני"ע של החברה הרשומה בת"א ללא תמורה לידי הנאמן של קרנות הון הסיכון, ובכך בעצם התפרק גרעין השליטה בחברה, מה שיכול להיות הגורם שמשך את תשומת ליבם של סולטן ופלג לחברה בעלת שווי השוק הנמוך והמבנה המתפורר.

מספר ימים לאחר מכן, ב-23 בדצמבר הודיעה פרוקוגניה כי חתמה עם חברת ED האירופית על חוזה למסחור בדיקה לאבחון סרטן הקיבה, המהווה את הסכם המסחור הראשון עליו חתמה החברה מאז הקמתה. במסגרת שיתוף הפעולה עם החברה, התחייבה חברת ED לפעול יחדיו לביצוע ניסוי רב מרכזי באירופה ולהגשת תיק לרשויות הרגולטוריות כדי לקבל את האישורים הנדרשים להפצת ומכירת הקיט הדיאגנוסטי של החברה באירופה.

נציין כי היום קפצה מניית פרוקוגניה בסיום המסחר בכ-5.7% ל-35.4 אגורות לאחר שמוקדם יותר רשמה עלייה של כ-10% ל-37 אגורות. ב-12 החודשים האחרונים נפלה המניה בכ-52%. שווי השוק של חברת הביומדה עומד על כ-13.5 מיליון שקל. הגופים המוסדיים מחזיקים בכ-10% מהון המניות של החברה ואילו בידי הציבור מצויות כ-59% ממניות החברה.

על פי נתוני הרבעון השלישי של 2010 רשמה החברה העוסקת במחקר,פיתוח,ייצור ומכירה של מוצרים טכנולוגיים לתעשיות התרופות הביולוגיות ומדעי החיים, הפסד נקי של כ-8.6 מיליון שקל והכנסותיה הסתכמו בכ-1.3 מיליון שקל. לחברה היה גירעון של יותר מ-7 מיליון שקל במזומנים מפעילות שוטפת.