ביוספ מקבוצת קפיטל פוינט גייסה כ-2 מיליון שקל

ביוספ מפתחת פלטפורמה להפרדה אימיונו-מגנטית של אוכלוסיות תאים נדירות

קבוצת קפיטל פוינט הודיעה היום (ב') כי חברת ביוספ, בוגרת חממת מיט"ג בקצרין הנמצאת בבעלותה, השלימה גיוס של כ-2 מליון שקל. את הגיוס הובילה חברת H&Co. L.P, זרוע ההשקעות של משפח' הרצברג, אשר מבעליה פרופ' מקס הרצברג.

עוד הודיעה קפיטל פוינט כי עם השלמת גיוס זה, יומרו הלוואות בהיקף של כ-275 אלף דולר שהעמידו לביוספ קפיטל פוינט ובעלי מניות נוספים בחודש יולי 2010, למניות רגילות של ביוספ.

ביוספ עוסקת בפיתוח פלטפורמה טכנולוגית להפרדה והעשרה של תאים בשיטה אלקטרומגנטית. היישומים עיקריים של טכנולוגיית ההפרדה: הפרדת תאי דם עובריים מהדם האימהי לצורך איתור מומים מולדים בשלבים מוקדמים של ההיריון; בידוד תאי דם נדירים לשוק המו"פ, הפרדת תאי גזע מדם פריפרי (היקפי) למטרות השתלה וחיזוק המערכת החיסונית בחולי סרטן העוברים טיפולים כימותרפיים; והפרדת תאים סרטניים ממחזור הדם לטובת מעקב ובקרת יעילות של טיפולים כימותרפיים (ניהול מחלה).

מנכ"ל ביוספ, חנוך מרקשייד: "ביוספ בתהליך פיתוח של מערכת ההפרדה המסחרית הראשונה, המבוססת על טכנולוגיה להפרדה אימיונו-מגנטית של תאים נדירים, הפועלת כבר בהצלחה במרכז הפיתוח של החברה במרכז הרפואי זיו בצפת. השלמת הגיוס תאפשר לנו להקדיש את השנה הקרובה לפיתוח האפליקציות המסחריות, תוך הרחבת הפעילות לאתרי ניסוי נוספים. אנו שמחים על הבעת האמון בחברה ובטכנולוגיה העומדת בבסיסה מצד קפיטל פוינט והמשקיעים החדשים".

פרופ' מקס הרצברג, מנהל חברת ההשקעות H&Co. L.P ומראשוני הפעילים בתחום הביוטק הישראלי: "אני שמח על ההזדמנות להוביל השקעה בביוספ, וצופה כי הטכנולוגיה שמפתחת ביוספ תהייה מבין המובילות בתחום המתפתח של הפרדת תאים".

ביוספ השלימה את תקופת פעילותה במסגרת חממת קצרין בחודש אוגוסט 2008, החברה מעסיקה 8 עובדים ופועלת באופן עצמאי בבי"ח זיו בצפת.