הטלטלה נמשכת: הרצוג, ברוורמן ופואד התפטרו

(עדכון) - הערכות: וילנאי ונוקד יקודמו לשרים ■ שר העבודה והרווחה: "יש לנו הזדמנות ליצור שינוי במפלגת העבודה, להביא כוחות חדשים ולשים את העשייה החברתית במרכז"

שעות ספורות לאחר שאהוד ברק פילג את מפלגת העבודה, התייצב שר העבודה והרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג, אל מול המצלמות והמיקרופונים, ונכנס בוואקום המנהיגותי שנוצר במפלגה. הוא הודיע על התפטרותו מהממשלה וקרא לחברי מפלגתו לאחות מהר את הקרעים ולהוציא את המפלגה מהקואליציה.

לאחר התפטרותו של הרצוג כינס השר אבישי ברוורמן מסיבת עיתונאים והודיע גם הוא על התפטרותו מהממשלה. בינתיים, דורשת ש"ס לקבל לידיה את תיק הרווחה ושר התמ"ת בנימין בן אליעזר כינס גם הוא מסיבת עיתונאים לשעה 14:30, במסגרתה הודיעה על התפטרותו מתפקידו. כמו כן, ההערכות במערכת הפוליטית הן כי מתן וילנאי ואורית נוקד יקודמו לשרים.

בתחילת דבריו כינה הרצוג את העבודה "המפלגה שייסדה את המדינה" וטען כי הוא היה הראשון לקרוא לברק לפרוש.

"לפני 3 חודשים הודעתי שברק צריך לפנות את מקומו; היום אנו יכולים להביט בעיני הציבור ולדבר ביושר", אמר הרצוג. "כעת יש לנו הזדמנות ליצור שינוי במפלגת העבודה, להביא כוחות חדשים ולשים את העשייה החברתית במרכז. כל זאת תוך חתירה לשלום. עלינו לפרוש מהממשלה שהובילה אותנו למבוי סתום וכפתה עלינו את אביגדור ליברמן ואת השיח הגזעני".

הרצוג ציין כי הוא הודיע היום לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהממשלה. הוא הוסיף כי "שוחחתי עם חבריי במפלגה ואני משוכנע כי יעשו כמוני. אני אמליץ למוסדות העבודה להורות על פרישת הסיעה מהממשלה. שוחחתי עם אבישי ברוורמן, שלי יחימוביץ', פואד וחברים נוספים. נתכנס בדחיפות כדי לאשר יו"ר זמני למפלגה ולקיים בחירות במפלגה".

ברק ו-4 ח"כים נוספים (שלום שמחון, מתן וילנאי, עינת וילף ואורית נוקד) הודיעו הבוקר על פילוג ממפלגת העבודה והקמת מפלגת "עצמאות". הרצוג גילה כי הוצע לו על ידי אחד מהפורשים לחבור אליהם, אולם הוא סירב.