ג'ובס הודיע על חופשת מחלה - אפל צונחת 7% בגרמניה

שיגר מסר מרגיע: "אשאר מנכ"ל החברה גם בהיעדרי ואהיה מעורב בהחלטות אסטרטגיות חשובות" ■ יוחלף ע"י מנהל התפעול טים קוק ■ מתח לקראת פתיחת המסחר בניו יורק מחר

לקראת פרסום דוחות אפל מחר, מודיע היום (ב') מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, לעובדי החברה כי הוא יוצא לחופשת מחלה. עם זאת, הודיע ג'ובס כי ישאר מנכ"ל החברה בתקופה זו וכי יהיה מעורב בהחלטות אסטרטגיות חשובות.

"לבקשתי קיבלתי חופשת מחלה כך שאוכל להתמקד בבריאותי", אמר סטיב גובס בהודעתו לעובדים. טים קוק, מנכ"ל התפעול של החברה, יהיה אחראי על פעילותה של אפל בתקופת העדרותו של ג'ובס.

לא מדובר בחופשת מחלה ראשונה שלוקח סטיב ג'ובס, בן ה-55. ב-2009 עבר מנכ"ל אפל השתלת כבד שבעקבותה הודיע על העדרות ממושכת של חצי שנה מתפקידו כמנכ"ל החברה. קודם לכן, בשנת 2004 אובחן ג'ובס כלוקה בסרטן הלבלב.

החדשות על עזיבתו הזמנית של מנכ"ל אפל לצורך התמקדות בבריאותו, צפויה להשפיע על המסחר במניה מחר.

המניה מגיבה בירידה של 7.2% במסחר באירופה בבורסת פרנקפורט. בניו יורק לא מתקיים הערב מסחר בשל יום מרתין לותר קינג, אך המשקיעים מביעים דאגקה לקראת פתיחת המסחר במניה מחר. נזכיר כי ביום ו' האחרון טיפסה מניית אפל בשיעור של 0.8% והגיעה לרמת שיא של 348.5 דולר למניה - מחיר המשקף שווי שוק של כ-320 מיליארד דולר לאפל.