מגמה מעורבת בסיום המסחר בת"א; ישראמקו ירדה 1.9%

הדו"ח המאכזב של סיטי הביא להחלשות במגמת העליות בשעה האחרונה ומדד ת"א 75 עבר לירידה ■ שותפויות הגז הטבעי פרסמו סקר הסותר את ממצאי הסקר של האוצר

יום מסחר הפכפך בבורסה באחד העם הסתיים במגמה מעורבת. היום החל בעליות קלות, שהלכו והתחזקו עד לשעות אחר הצהריים, על רקע פרסום נתוני מאקרו חזקים באירופה (על כך בהמשך). מדד המעו"ף הגיע במהלך היום ל-1,345 נקודות. לאחר מכן פרסמה ענקית הבנקאות סיטי דו"ח מאכזב שתרם להחלשות בעליות ומדד ת"א 75 אף סגר בירידה. מניות הגז והנפט המשיכו לרכז עניין - רגע לפני קבלת הכרעה בנושא אצל ראש הממשלה נתניהו.

בזירת המאקרו בגרמניה פורסם היום סקר ה-ZEW על הסנטימנט בקרב משקיעים מוסדיים ואנליסטים בגרמניה בינואר. הסקר הצביע על זינוק לרמה של 25.4 נקודות לעומת 15.5 נקודות בסקר הקודם שנערך בדצמבר ולעומת צפי ל-17.5 נקודות.

מניות הגז והנפט המשיכו כאמור גם היום לרכז עניין כשהספירה לאחור להכרעת ראש הממשלה בעניין מסקנות ועדת ששינסקי מצויה בעיצומה. אמש החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת להפוך את החלטה מלפני שבועיים, ולהודיע כי היא תומכת בהמלצות הסופיות של ועדת ששינסקי. שינוי העמדה התבצע לבקשתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ובתמיכת יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה.

"ועדת הכלכלה סבורה כי ראוי לשנות את המשטר הפיסקלי על משאבי הגז הקיימים... הוועדה במרכת את ששינסקי ומודה לו ורואה בחיוב את עיקרי המסקנות שלה בדו"ח הסופי", נכתב בהודעת הוועדה ששוחררה אמש. בתוך כך העריך אתמול גם מנכ"ל משרד האוצר חיים שני כי ראש הממשלה נתניהו יאמץ את מסקנות הוועדה, הקובעות כי חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הגז והנפט יעלה לרמה של 52%-62%, לעומת כשליש היום.

שותפויות הגז, בינתיים, משיבות מלחמה, גם בתחום הסטטיסטיקה וסקרי דעת קהל. סקר מיוחד של מכון דחף, בראשות הד"ר מינה צמח, שנערך עבור שותפויות הגז ב-48 השעות האחרונות בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה חושף כי 45% הציבור הישראלי סבורים שהעלאת המיסים באופן רטרואקטיבי, אינה הוגנת כלפי משקיעים ומציגה את מדינת ישראל כמדינת עולם שלישי.

בין מניות הסקטור שהמשיכו להיסחר היום בעצבנות נציין את רציו , אבנר , דלק קידוחים וישראמקו יהש וכן את מניית שותפות גבעות .

פלוריסטם לא עוצרת

מניית בנק לאומי נסחרה על רקע ההערכות כי יחלק בחודש אפריל דיבידנד נוסף, שלישי במספר, בגין רווחי 2010. הגובה הצפוי של הדיבידנד על פי הערכות בשוק, כפי שפורסם אמש ב"גלובס" - כ-400 מיליון שקל. נזכיר כי בחודשים האחרונים חילק לאומי פעמיים דיבידנד בסך 500 מיליון שקל, ובסך הכל חילק כבר לבעלי המניות דיבידנד של מיליארד שקל.

עוד בענייני לאומי - אמש הודיעו מבטח-שמיר ולאומי כי העסקה למכירת ההחזקות בתנובה שנחתמה בין הצדדים לא תוכל לצאת אל הפועל, זאת לכאורה לאור קשיים רגולטוריים הנובעים מעמדת רשות ניירות ערך בנושא. מקורבים לעסקה מסרו כי עימות חריף פרץ בין מאיר שמיר לבכירי בנק לאומי סביב רצונו של שמיר לקבל תוספת של 100 מיליון שקל בעסקה - זאת לאור ביטול סעיף האופציה בהסכם המכירה, שנועד לפצות אותו על עליית ערך החברה.

גם מניית טבע נסחרה היום על רקע חדשות - הפעם ממעבר לים: החברה הודיעה אמש כי תפטר כ-200 מעובדי מעל אירווין שבמחוז אורג' בקליפורניה. פיטורי העובדים ייכנסו לתוקף ב-6 בפברואר. מהחברה נמסר כי מדובר בעובדי ייצור ומנהל שמשרותיהן קוצצו לאחר הייצור וההפצה הפסיקו במפעל כבר בחודש אפריל. בשנה שעבר פיטרה טבע 70 עובדים במפעל.

מניית רמי לוי ריכזה עניין. התחרות הקשה בין רשתות השיווק גלשה אתמול לאלימות פיזית. ל"גלובס" נודע כי בשעות הצהריים פרצה תגרה אלימה בין עובדי סניף רשת "רמי לוי שיווק השקמה" לעובדי רשת "אושר עד" בבני-ברק. התגרה האלימה, שבה נטלו חלק עובדים רבים של שני הסניפים, כללה מכות תוך שימוש באלות. בשלב כלשהו ירה מאבטח של רשת "אושר עד" לאוויר, וזאת ככל הנראה מחשש לחייו.

אזורים נסחרה על רקע הדיווחים כי על אף העניין הרב שעוררה רכישתה, רק הצעות ספורות הוגשו לרכישת השליטה בה - זאת לאחר שהמועד האחרון להגשת הצעות חל אתמול החרי הצהרים. בין החברות שניגשו למכרז ניתן לציין את חברת שיכון ובינוי נדל"ן המעוניינת לרכוש את מלוא החזקות בוימלגרין קפיטל באזורים.

בסקטור הביומד המשיכה לבלוט מניית פלוריסטם בעלייה חדה תוך ריכוז מחזור מסחר גבוה וחריג. החברה דיווחה כי קיבלה את אישור הרשויות הרגולטוריות באירופה ובארצות הברית להמשיך ישירות לשלב השלישי ((Phase II/III של הניסוי הקליני בתאי גזע מהשלייה (PLX). בכך "תדלג" החברה על השלב השני של הניסוי בחולי טרשת עורקים חמורה בגפיים. בנוסף, החברה קיבלה אישור להיכנס ישירות לשלב שני (Phase II) של הניסוי הקליני באינדיקציה חדשה- צליעה בינונית לסירוגין (מצב מוקדם יותר של טרשת עורקים חמורה).

אלביט מערכות נסחרה על רקע הדיווחים על סכסוך חריף בין אלי ונציה, עד לאחרונה מנכ"ל ITL, לבין החברה שרכשה בה את השליטה לאחרונה - זאת על רקע כספים ש-ITL צריכה, לטענתו, לשלם לונציה במסגרת הסכם סיום ההעסקה עימו.

שלמה החזקות הצליחה אמש במאמציה לגייס 500 מיליון שקל במכרז מוסדי לקבלת התחייבות מוקדמת לרכישת אג"ח של הסדרה; מדובר בגיוס האג"ח הגדול ביותר שביצעה החברה אי פעם ונרשמו בשלב המוסדי בו ביקושים של למעלה ממיליארד שקל.

בתוך כך, נענתה אמש גם הצעת הרכש של קבוצת הביטוח כלל למניות בית ההשקעות שבשליטתה, כלל פיננסים. בכך, למעשה, צפוייה מניית כלל פיננסים להימחק מהמסחר בבורסה באחד העם בימים הקרובים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]