אלימות ויריות באוויר בין עובדי רמי לוי ו"אושר עד"

מלחמת הרשתות עולה מדרגה ■ לוי: "מנהל הסניף בבני-ברק הלך לעשות השוואת מחירים, והמאבטחים ב'אושר עד' התנפלו עליו" ■ בעלי "אושר עד": "לוי הביא 30 ערבים שעשו פוגרום"

התחרות הקשה בין רשתות השיווק גולשת היום (ב') לאלימות פיזית. ל"גלובס" נודע כי בשעות הצהריים פרצה תגרה אלימה בין עובדי סניף רשת "רמי לוי שיווק השקמה" לעובדי רשת "אושר עד" בבני-ברק.

התגרה האלימה, שבה נטלו חלק עובדים רבים של שני הסניפים, כללה מכות תוך שימוש באלות. בשלב כלשהו ירה מאבטח של רשת "אושר עד" לאוויר, וזאת ככל הנראה מחשש לחייו.

משטרת רמת-גן עצרה לחקירה את סגן מנהל הסניף של רמי לוי ושני עובדים נוספים. בנוסף עוכב לחקירה בכיר ברשת "אושר עד", ככל הנראה מנהל הסניף בבני-ברק.

גירסאות סותרות

על האופן שבו פרצה התגרה ונסיבותיה, הגירסאות סותרות. רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, טוען כי עובדי "אושר עד" הם שהחלו באלימות. לעומתו, טוען אברום משה מרגלית, מנכ"ל ומבעלי רשת "אושר עד", כי כ-30 עובדים של רשת רמי לוי הגיעו לסניף "אושר עד" במטרה לחולל מהומות, והם אלה שפתחו באלימות.

לדברי לוי, "מנהל הסניף הלך לעשות השוואת מחירים, וכל המאבטחים ב'אושר עד' התנפלו עליו. הם איימו עליו עם סכין יפנית, ולכן הוא קרא לעזרה מהעובדים בחנות. זו לא הפעם הראשונה שמאבטחים של 'אושר עד' מתנפלים על עובדי הסניף".

היועץ המשפטי של רמי לוי, עו"ד רן אפרתי, אומר כי שוחח אישית עם סגן מנהל הסניף, מורד אמין, המעוכב בשעה זו לחקירה במשטרה.

לדברי אפרתי, "מורד אמין הוא ערבי, וכשהוא הגיע ל'אושר עד' לסקור מחירים, 6 אנשים נצמדו אליו מקדימה ואחר-כך 6 איש מאחורה. הם חתכו לו את החולצה והז'קט בסכין יפנית ואמרו לו שהוא לא ייצא משם חי. הוא התקשר לקב"ט הסניף להזעיק עזרה, והוזמנה המשטרה".

"לוי מסלף את העובדות"

בהתייחס לכך אומר מרגלית: "שקר וכזב. אני מעולם לא ביקרתי באף חנות של רמי לוי. היום נעשה מעשה. הוא הביא 30 ערבים עם חולצות שכתוב עליהם רמי לוי, הם נכנסו לסניף, היכו את מנהל הסניף מכות רצח, הפכו 12 עגלות של לקוחות, התפרעו בחנות ועשו פוגרום. הערבים שלו באו בכוונת מכוון כדי לעשות פוגרום בחנות. מנהל החנות וסגן מנהל החנות של רמי לוי באו והרביצו בפועל לעובדים שלנו והפכו עגלות של לקוחות. הכול מצולם ומתועד".

עוד אומר מרגלית: "רמי לוי מסלף את העובדות. איפה שהוא לא מתמודד עם תחרות, הדרך שלו להתמודד היא בדמגוגיה. לשופרסל הוא עושה דמגוגיה בעיתונות, ועם מתחרים רציניים הוא מביא חמולות של 30 ערבים ובני מיעוטים לחנות שלנו. זו הדרך שלו להתמודד עם תחרות".

- אתה חושב שרמי לוי חושש שתפגעו לו בסניף?

"הנתונים מדברים בעד עצמם. אני מתעסק בלמכור בזול. לקוחות היום נבהלו, חשבו שמדובר בפיגוע".

"מרגלית שקרן ודמגוג"

לוי לא נשאר חייב: "הוא שקרן ודמגוג. אני אישית דיברתי עם עובד שלו בטלפון ואמרתי לו שהוא יכול להמשיך לעשות השוואות מחיר. זה לגיטימי, ואנחנו לא מסתירים שאנחנו עושים את זה. עובדה שכל הריב היה שם. הוא אומר שיש צילומים, אז שיביא אותם למשטרה, והם ידברו בעד עצמם. הוא עצמו נתן הוראה שאם יגיעו סוקרים - להרביץ להם מכות".

רשת "אושר עד" היא רשת שפועלת במגזר החרדי, ואשר בעלי הרשת היו בעבר שותפים של רשת שופרסל ברשת "אלף", רשת שפעלה בהצלחה רבה במגזר החרדי ונוהלה על-ידם. מדובר ברשת צעירה שמונה 4 סניפים וזוכה להצלחה במגזר החרדי.

לפני חודש פתחה "אושר עד" סניף ראשון בבני-ברק, לא הרחק מהסניף של רשת רמי לוי שיווק השקמה, ומאז המתח בין הצדדים רק הלך והתגבר.