דיווח בכוויית: התקדמות במגעים סביב שחרור גלעד שליט

העיתון "אל חיאת" מדווח כי בחמאס הביעו "שביעות רצון" מההצעה הישראלית האחרונה ושוקלים להיענות לה בחיוב ■ "המתווך הגרמני צפוי לשוב לאזור בשבועות הקרובים"

העיתון הכוויתי "אל-חיאת" מדווח כי בחמאס הביעו שביעות רצון מההצעה הישראלית האחרונה בנוגע לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט, וכי הארגון ישקול להיענות בחיוב להצעה האחרונה שהעבירה ישראל, אותה הגדיר כהצעה מספקת יותר מהקודמות שהועברו - כך דווח הבוקר בקול ישראל.

את פרטי המידע סיפק לעיתון אחד מבכירי החמאס, המצוי ברזי המו"מ עם ישראל וביקש להישאר בעילום שם. הבכיר הוסיף כי בשלושת החודשים האחרונים ביקר המתווך הגרמני גרהארד קונראד מספר פעמים ברצועת עזה וניהל מספר שיחות עם ראשי החמאס, במטרה לחתום על עסקה עם ישראל. הבכיר הוסיף כי קונרד אמור לשוב לאזור בשבועות הקרובים.

בתוך כך, בפעם הראשונה מאז שנחטף לעזה, הביעה אישיות ביטחונית בכירה ביקורת על מהלכי ישראל בנושא וטוענת שהתשובה לשאלה שמטרידה רבים במדינה חיובית.

ראש אגף המודיעין היוצא, האלוף עמוס ידלין, פתח את כל הקלפים בראיון לנחום ברנע וטען כי היה צריך להקשיח את היחס לאסירי החמאס, להפעיל עוד מנופים ולבצע עוד פעולות. עם זאת אומר ידלין: "אני לא מסכים שצריך לעשות הכל על מנת להשיב את גלעד לישראל".