המלונות באילת: לבטל ארנונה לפי דירוג כוכבים

עתרו נגד עיריית אילת, שאישרה בצו המסים ל-2011 את גביית הארנונה לבתי-מלון לפי רמת הכוכבים שלהם

עיריית אילת אישרה בצו המסים לשנת 2011 את גביית הארנונה לבתי-מלון לפי רמת הכוכבים שלהם והחליטה לבקש משרי הפנים והאוצר לאשר העלאת תעריפים לבתי-מלון בהתבסס על דירוג הכוכבים - כך עולה מעתירה מינהלית שהגישה התאחדות המלונות באילת ו-37 מלונות בעיר לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין כץ, גבע, איצקוביץ' (KGI), מבקשים בתי-מלון בעיר והתאחדות המלונות להורות לעיריית אילת על ביטול החלטת מועצת העיר בכל הנוגע לחיוב בתי-המלון.

עוד מצוין בעתירה כי העירייה מתעתדת לבצע רפורמה כוללת בצו המסים, ולעניין זה אף הוקמה ועדת ביין, אולם הוועדה והעירייה לא נתנו דעתן לבעייתיות שנוגעת לשיטת הכוכבים ולחיוב בתי-המלון.

העותרות מוסיפות כי "לא היה מקום לאשר את צו המסים בנוסח האמור, באשר מדובר בשיטת מדידה שבוטלה עוד בשנת 1992, ואף נאסר על בתי-המלון בחוק לעשות שימוש בשיטה זו כאמצעי פרסום".

ב-1992, לאחר שנמצא שהדירוג לא משקף את מצב בתי-המלון, בוטלה השיטה רשמית. כתוצאה, משרד התיירות, שהיה אמון על יישום השיטה, כבר אינו מעדכן את הכוכבים של המלונות.

מאז 2001 נאסר על בתי-המלון לעשות שימש בכוכבים במסגרת פרסום מידע. דירוג כוכבים אף לא מהווה קריטריון לקביעת תעריפי ארנונה בחוק ההסדרים במשק המדינה מאז 1992. בחוק זה נקבע כי הקריטריונים היחידים לקביעת התעריף יהיו יחידת השטח, סוג הנכס והמקום בו מצוי הנכס.

למרות שהעותרות תוקפות בעתירתן את עיריית אילת, הן מציינות כי במרבית הרשויות המקומיות עדיין כוללים צווי הארנונה גם תעריפי דירוג לפי שיטת הכוכבים. העותרות טוענות כי "מינהל הארנונה בתחומי הרשות לבטח אינו הגורם המוסמך לקבוע את רמת הכוכבים של כל מלון ומלון".

מעיריית אילת נמסר בתגובה: "העתירה הנזכרת לא התקבלה בעיריית אילת ואינה מוכרת לעירייה, ולמותר לציין כי מטעם זה אין באפשרות העירייה להתייחס אליה".