משומשת מדיקטטור: מחיר הפיג'ו של אחמדינג'אד - 2 מ' ד'

בסוף השנה שעברה הודיע נשיא אירן כי הוא מציב את פיג'ו ה-504 שלו, משנת 1977, למכירה פומבית ■ אז הוגשה הצעה על סך מיליון דולרים עבור הרכב - עתה המחיר הוכפל

רכב הפיג'ו 504 של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד, שהוצע למכירה פומבית בראשית השנה, עומד היום על שני מיליון דולרים - כפול מהמחיר הראשוני שהוצע בעבור הרכב, כך הודיע היום שר הרווחה האירני סאדק מהסולי, האמון גם על התנהלות המכירה הפומבית. עם זאת, סירב השר האירני לנקוב שמו או בזהותו של האדם שהגיש את ההצעה על סך שני מיליון דולרים.

בסוף השנה שעברה הודיע הנשיא האירני כי בכוונתו להציב את רכבו, בו עשה שימוש גם בתקופת כהונתו כראש עיריית טהרן, למכירה פומבית. "מטרת הכספים שיגיעו ממכירת הרכב היא לצרכי צדקה", הכריז אז אחמדינג'אד. "הכספים יושקעו בתכניות בנייה לצעירים מעוטי יכולת, כחלק מהבטחתי להעמיד קורת גג מעל ראשו של כל אירני עני".

50 אירו "עמלת הצעה"

על פי דיווחים באירן, בעקבות הוצאתו של הרכב למכירה פומבית, התקבלו פניות רבות במחירים שונים לרכישתו. "הוגשה הצעה על סך מיליון דולרים, אך המציע ביקש להישאר בעילום שם", דווח באירן. הצעות למכירה הפומבית ניתן להגיש עד אמצע החודש, כשמעניקי ההצעות הגבוהות יזומנו לעיר אבדאן שבדרום-מערב המדינה לשלב הסופי של הרכישה.

מישראל אמנם לא מצפים לקבל הצעות לרכישת הרכב, אך רוכשים מחוץ לאירן יכולים להגיש הצעות באמצעות האינטרנט, כשעמלת הגשת ההצעה עומדת על 50 אירו. אזרחי אירן המעוניינים להגיש הצעות על הרכב, ישלמו "רק" 50 דולרים עבור כל הצעה.