חדשות טובות: ישראל תנוקה מאשמה בפרשת המשט לעזה

גל"צ: גורם המקורב לוועדת טירקל לחקר אירועי ה"מרמרה" אומר כי חבריה מנקים את ישראל מחשד לפשעי מלחמה ■ גם המשקיפים הזרים מסכימים: פעולת צה"ל נעשתה עפ"י הדין הבינל'

שר הביטחון, אהוד ברק, התרגל בתקופה האחרונה למטח הביקורות שנוחת עליו מדי יום, אבל נראה כי ביום שני הקרוב הוא דווקא יוכל לרוות קצת נחת: ועדת טירקל לחקר אירועי המשט הטורקי לעזה צפויה לפרסם את מסקנות החלק הראשון של עבודתה, וכפי הנראה הן יהיו טובות לישראל.

בגלי צה"ל דווח כי הבוקר (ה') אומר גורם המקורב לעבודת הוועדה כי חבריה מנקים את ישראל מכל חשד לביצוע פשעי מלחמה. לדבריו, השורה התחתונה של המסמך היא שהשתלטות צה"ל על ה"מרמרה" ב-31 במאי 2010 נעשתה על-פי כללי הדין הבינלאומי.

לדברי הגורם, את המסקנה הזו אימצו כל חברי הוועדה וגם שני המשקיפים הזרים, מומחים בעלי שם עולמי בהתמודדות מול טרור. לעובדה שגם שני המשקיפים הזרים חתמו על המסמך ישנה חשיבות מכרעת במיוחד בזירה הבינלאומית.

בראש הוועדה ישב שופט בית המשפט העליון בדימוס, יעקב טירקל, שהכשיר גם הוא את הדברים.

הדוח, שיתפרסם ביום שני, יעסוק בשאלה האם הסגר הימי שהטילה ישראל על עזה היה חוקי ועמד בכללי המשפט הבינלאומי, וכן אם הפעולות שנקט צה"ל לאכיפת הסגר הימי היו מידתיות. כמו כן יבחן הדו" את פעולות הארגונים שעמדו מאחורי המשט.

בירושלים לבטח יקוו שהמסמך הזה ייצג את עמדת ישראל בוועדה שהקים מזכ"ל האו"ם באן קי מון, לבדיקת אירועי המשט, אשר עדיין יושבת על המדוכה.