לידיעת הרצים ובעלי הכלבים: פיצ'רים יחודיים של גארמין

יצרנית מכשירי הניווט גארמין משלבת פיצ'רים ייחודים כדי להישאר רלבנטית בעידן הסלולרי ■ הציגה את ה-GTU 10 - מכשיר מעקב עם GPS שאפשר לשים לילד בתיק או לכלב

שחקנית מכשירי הניווט האמריקנית - גארמין פועלת בשוק המקומי קצת פחות משנה ועכשיו היא מתכננת להמשיך את תהליך החדירה שלה לקהל הנהגים וגם לחובבי הריצה. החברה נאלצת להתמודד בימים אלו עם תחרות גוברת מצד עולם הסלולר ועם דוחות לא מוצלחים ברבעון השלישי שמציינים שחטיבת מכשירי הניווט לרכב הדרדרה בהכנסות ב-19%. בכדי לפצות על הירידה בשוק מכשירי הניווט, גארמין משקיעה יותר במוצרי הספורט שלה, כמו שעוני דופק ומוצרים אחרים עם GPS.

אחד המוצרים החדשים שהחברה הציגה בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס בתחילת החודש הוא GTU 10 - מכשיר מעקב עם GPS שאפשר לשים לילד בתיק או לכלב או בכל דבר אחר שרוצים לדעת איפה הוא ולעקוב אחריו מרחוק באמצעות תוכנה בטלפון או במחשב.

"בארה"ב הייתה לנו ירידה של 10% במכירות השנה", אומר דן ברטל, סגן נשיא למכירות בגארמין, "לטלפונים החכמים יש יותר השפעה בשוק האמריקני מאשר בשאר העולם על התחום של מכשירי ניווט והאירופאים עדיין משתמשים במוצרים האלו". בשביל להמשיך להיות רלוונטים לעומת מכשירי הסלולר, גארמין מציעה בחו"ל עדכונים על עומסי תנועה ושירותי תוכן בטלפון המחוברים און ליין לאינטרנט, כאשר ניתן לחפש באמצעותם בגוגל, לקבל מידע על עלויות דלק בתחנות השונות, מזג אוויר ושעות הקרנה של סרטים. גם שירותי העומסי תנועה וגם שירותי התוכן, מתוכננים לעבוד בישראל.

השוק הישראלי בארץ מורכב בעיקר ממותגי מדבקה, כמו QUE והוא לא דומה לשווקים אחרים בעולם, בהם חלק גדול מהשחקנים הם יצרנים אמיתיים, למשל, Tom Tom ו-Mio. "השוק בישראל הוא ייחודי והוא דומה לרוסיה, שם רואים הרבה מותגי מדבקה. זה בדרך כלל המצב בשוק מתפתח בתחום ה-GPS", אומר ברטל.

תחום אחר בו גארמין נאלצת לספוג תחרות מצד הטלפונים החכמים הוא בשעוני הדופק. משתמשים שהם לא ספורטאים מקצועיים, מתחילים להעדיף להשתמש בסלולרי שלהם לצורך ניטור הדופק והמרחק שהם רצים ולוותר על רכישת שעון יקר עם ממשק מסורבל. "השוק העיקרי שלנו הוא אנשים שרצים במרתונים והם המשתמשים שלנו. אישתי שהיא רצה היא לא מזיעה וגם שיורד גשם היא לא יוצאת לרוץ, אז היא יכולה להשתמש בשביל הפעילות הזו בטלפון". בשביל לא להישאר מאחור ברטל אומר שגארמין תציע רצועות דופק שיתחברו לטלפונים. כנראה שזה גם השורה התחתונה, גארמין תמצא את הדרכים שלה, כמו יצרניות אחרות, איך להתחבר לעולם הסלולר ופחות להתחרות בו.

מי שאחראית על החדרת גארמין לארץ היא חברת אפיקים מערכות מידע. לדברי גיא דה-פיצ'וטו, מנכ"ל החברה, "במהלך הרבעון הראשון תושק בישראל סדרה חדשה של מכשירי ניווט ייעודיים לרכב המשלבים שירות דיווחי תנועה בזמן אמת (TMC). כמו כן, נציע עדכוני תוכנה און ליין וגם מפות שטח וקטוריות הכוללות סימון שבילים".