בורסת ת"א נעלה בירידות שערים קלות; אפריקה זינקה 6%

הממשלה אישרה את דוח ששינסקי ברוב גדול ■ זיו סגל: "אובדן מומנטום הוא מה שרואים על האינדיקטורים של מדד" ■ בבנק הפועלים מחזיקים בעמדה חיובית לגבי השוק המקומי

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (א') בירידות שערים קלות לאחר שמגמה מעורבת אפיינה את רוב יום המסחר. מדד המעו"ף ננעל ברמה של 1336 נקודות ורשם ירידה של 0.1%. המגמה השלילית שהסתמנה היום באחד-העם עלתה בקנה אחד עם הזהרות של מספר אנליסטים ומנהלי השקעות מפני מימושי רווחים וירידות בשוק בת"א וגם בבורסות האחרות בעולם. גם היום המשיכו מניות הגז הטבעי והנפט לרכז עניין רב וזאת לאחר שהממשלה אישרה את המלצות ועדת ששינסקי היום.

נזכיר כי ביום האחרון של השבוע, הבורסה בת"א יישרה קו עם שוקי חו"ל ונעלה את המסחר בירידות שערים. זיו סגל, המנתח הטכני של " גלובס", מציין בהתייחס למצב השוק כי שיווי משקל הוא מה שרואים על הגרף של תל אביב 25. "אובדן מומנטום הוא מה שרואים על האינדיקטורים של המדד".

לדבריו, כל זאת מתחת ליעד ההתנגדות 1350 כך ששום דבר כאן לא מפתיע מהבחינה הטכנית. מהלך מעל 1350, היה ויתקיים, יחשב מפגן עצמה משמעותי שיגלם פוטנציאל לעליה משמעותית בהמשך. רמת ה-1325 ממשיכה להיות רמת התמיכה הקריטית לטווח הקצר והבינוני. "על פי סך האינדיקטורים, ניתן לאמר שקשה לראות פריצה למעלה לטווח המיידי. פריצה מפתיעה של 1350 תחייב שינוי תפיסה".

סגל עוד מציין כי גם בוול סטריט נעצרה לזמן מה ריצת השורים כאשר מי שלוחץ למטה הוא דווקא מדד הנאסד"ק שהיה אחראי למומנטום החיובי, ומסביר כי העלייה במדד ה-VIX משקפת עליה בחשש מתנודתיות בשווקים ומירידה ויכול להיות שאכן זה מה שנקבל בימים הקרובים (תנודתיות).

דיוויד לובין, כלכלן המאקרו של סיטי המסקר את המשק הישראלי, העריך שהצעדים האחרונים של בנק ישראל נועדו להכין את הקרקע להעלאת ריבית מחר (ב'), שכן העלאת הריבית תרחיב עוד יותר את פער הריביות בין ישראל לארה"ב ויכולה למשוך עוד הון זר, כולל הון ספקולטיבי, מה שיתרום עוד יותר לייסוף השקל. לפי לובין, על ידי הגבלות הספקולנטים בשוק המט"ח, בנק ישראל מנסה "להחליק" את העלאת הריבית הצפויה מחר, בשיעור של 0.25% ל-2.25%. נציין כי מרבית כלכלני המאקרו מחזיקים בדעה דומה, שפישר יחליט להעלות מחר את הריבית.

כלכלני הפועלים: המגמה החיובית תימשך בטווח הארוך

לעומת זאת, בבנק הפועלים עדיין מחזיקים בעמדה חיובית לגבי השוק המקומי - כך עולה מסקירת סוף השבוע שפירסמו. "בשקלול הגורמים השונים המשפיעים על שוק המניות המקומי, אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק זה בראיה ארוכת טווח". בבנק סבורים כי "שיפור בתוצאות החברות, וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים אף הם תמיכה לשוק המניות".

בפועלים לא פוסלים את האפשרות של מימושי רווחים בבורסה לאור גל הרווחים האחרון, אך טוענים כי בסיכום שנתי תירשם תשואה עודפת בשוק המניות על פני חלופות ההשקעה הסולידיות יותר.

גם השבוע, ציינו בפועלים מניות ספציפיות מומלצות להשקעה: בזק , טבע , גזית גלוב , שופרסל , חברה לישראל , כיל , אידיבי אחזקות , דלק רכב , גולף ונייס הן שהרכיבו הפעם את הרשימה.

עליות בסקטור הגז הטבעי

מניות הנפט-גז המשיכו, כמו בכל התקופה האחרונה, להיות במוקד, בעיקר אלה הקשורות לקידוח "לוויתן". בין המניות בהקשר זה נציין את רציו , גבעות ,דלק אנרגיה , דלק קידוחים וישראמקו . האנליסט ג'ים פינק פירסם מאמר בסוף השבוע תחת הכותרת "תגלית הענק של הגז הטבעי בישראל" בעיתון האלקטרוני Investing Daily, בו הוא העריך כי בתגלית "לוויתן" יש פוטנציאל של 4 מיליארד חביות נפט גולמי - מדובר בלמעלה מ-20% מכלל עתודות הנפט בארה"ב.

ממשלת ישראל אישרה היום את המלצות ועדת ששינסקי ברוב גדול. בפתיחת הישיבה חזר רה"מ בנימין נתניהו על הבטחתו לאמץ את המודל הנורבגי, כלומר להקים קרן השקעות לאומית שתרכז את התקבולים מתגליות הנפט והגז ותשקיע אותם. "ניקח את פירות הגז ונקים קרן לחינוך וביטחון מתקבולי הגז", אמר נתניהו. "אנו נדרשים לקבל את ההחלטה הנכונה ולעבוד בשיתוף פעולה עם המשקיעים על מנת להביא גז לישראל במהירות".

מניית כיל המשיכה לרכז עניין לאחר שנפלה ב-3.8% ביום המסחר האחרון, והובילה את הירידות בקרב מניות מדד המעו"ף, זאת ללא שהחברה הודיעה דבר. לפי ההערכות, ייתכן שהמדיניות המרסנת שעליה הצהירה סין ואשר עשויה לפגוע בביקושים לסחורות היא שממתנת את העניין של המשקיעים ביצרנית הדשנים אשר בלטה לחיוב בתקופה האחרונה.

אפריקה ישראל רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה הבוקר כי קיבלה את האישורים לפתיחת הקניון הגדול שלה במוסקבה. בראיון שהעניק מנכ"ל החברה איזי כהן ל"גלובס" הוא הצהיר חד משמעית כי - "אפריקה ישראל לא תזדקק להסדר חוב נוסף; אפריקה היא חברה אחרת היום".

כלכלני צ'רדן קפיטל פרסמו הבוקר עדכון לסקירתם על חברת טאואר במסגרתו הם חוזרים על מחיר יעד של 2.75 דולר למניה.

חברת פרוטרום הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת נכסי ופעילות חברת East Anglian Food Ingredients Ltd האנגלית בתמורה לתשלום של כ-4.8 מיליון דולר. מחזור המכירות של EAFI ב-12 החודשים המסתיימים בדצמבר 2010 צפוי להסתכם בכ- 8.4 מיליון דולר. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים. פרוטרום מעריכה כי השלמת העסקה תתבצע בתוך מספר שבועות.

מניות תכוף וברנד רכזו עניין, לאחר שהחברת תכוף הגישה ביום שישי, באמצעות רו"ח עליזה שרון, בתפקידה כנאמנת בהקפאת הליכים לחברה, בקשה דחופה לכינוס אסיפת נושים לצורך אישור הצעת הסדר נושים לחברה בהתאם לסעיף 350 לחוק החברות. ברנד תעשיות (מקבוצת ‏KCPS‏) היא החברה שעליה ממליצה רו"ח שרון במכרז על רכישת השליטה בחברה.‏

מניית שלדיאלי המשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה בכ-17% ביום חמישי בעקבות האישור שנתן לה בית המשפט העליון לעסקת שלדיאלי-IPC , כאשר דחה את בקשת הערעור שהגישה חברת בונטאן כנגד החלטת בית המשפט המחוזי שגם בו הוחלט שלא לתת צו מניעה לעסקה.

חברת ביוליין דיווחה הבוקר כי Royalty Pharma, חברת האם החדשה של סייפרס, הביעה בפני ביוליין את מחויבותה להגדלת הערך של נכסי הצנרת של Cypress . את התוכנית הקלינית של BL-1020 יוביל צוות הפיתוח של Cypress, וביחד הם מתכוונים לפעול להמשך התכנית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]