סיגמא: "חיוביים לגבי שוק המניות - ציפייה להמשך עליות"

אורי גלאי: "ראוי להגדיל בהדרגה את חלקן של המניות הקטנות בתיק דרך החזקת מדדי היתר או בהחזקה ישירה" ■ "בטווח הבינוני-ארוך השקל יתחזק מול סל המטבעות"

בפתיחתו של שבוע המסחר וברקע הודעת הריבית הצפויה מחר (ב'), מעריך אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא כי בטווח הבינוני שוק המניות יהיה חיובי עם ציפייה להמשך עליות השערים. גלאי טוען כי ראוי להגדיל בהדרגה את חלקן של המניות הקטנות בתיק דרך החזקת מדדי היתר או בהחזקה ישירה.

בנוגע לריבית מסביר גלאי כי למרות שקיימת הסכמה רחבה בנוגע להתממשות תרחיש של עליית ריבית, קשה לדעת, נוכח עוצמתו של השקל, מתי יחליט נגיד בנק ישראל בפועל על העלאת הריבית הבאה. הוא מעריך כי סבירות העלאת הריבית ב-0.25% כבר החודש גברה לנוכח מדד דצמבר שהיה גבוה מהתחזיות והסיכוי להתגברות הלחצים האינפלציוניים בחודשים הקרובים.

על אף התערבותו האגרסיבית של בנק ישראל בשבוע החולף במסחר במט"ח, בטווח הבינוני-ארוך מאמין גלאי כי השקל יתחזק מול סל המטבעות ובפרט מול הדולר והאירו. בחשיפה המטבעית של המשקיע ראוי, לדעת גלאי, לתת משקל עודף למטבעות שווקים מתפתחים בהן קצב צמיחה ושיעורי ריבית גבוהים הצפויים להמשיך את מגמת חיזוק המטבעות אל מול הדולר והאירו.