הצלחה לאנלייט: תקים מערכות סולאריות לבסיסי צה"ל

באנלייט נבחרה ע"י משרד הביטחון במכרז להקמה ותפעול של מערכות על גבי גגות מבנים בבסיסי צה"ל ■ צופה תקבולים של עד 5.4 מיליון שקל ממכירת החשמל לחברת החשמל

אנלייט אנרגיה מתחדשת מקבוצת יורוקום, העוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת, הודיעה היום (א') כי נבחרה על ידי משרד הביטחון להקים מערכות סולאריות על עשרות גגות מבנים בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ, בהספק מותקן כולל של עד 2.25 מגה ואט.

המכרז יכלול עד 45 מערכות סולאריות בהספק מותקן של עד 50 קילו וואט כל אחת. החברה הודיעה כי ההשקעה הכוללת שלה בהקמת הפרויקט מוערכת בסכום של עד 30 מיליון שקל, על פי מספר המערכות שיותקנו בפועל, כפי שייקבע בהתאם למשתנים שונים ולקבלת האישורים מהגורמים הרלוונטיים.

המערכות שיוקמו יהיו בבעלות אנלייט, אשר תפעיל אותן למשך 20 שנים ותהנה מתקבולים ממכירת החשמל לחברת החשמל בסכום של עד 5.4 מיליון שקל. אנלייט צפויה להשלים את הקמת המערכות ולחברן לרשת החשמל במהלך 2011.

צפריר יואלי, שותף מייסד וסמנכ"ל השיווק של אנלייט, מסר כי הניסיון של אנלייט בתכנון, הקמה ותפעול של פרויקטים משמעותיים, לצד הגב הפיננסי מקבוצת יורוקום ואפשרויות המימון הנוספות מאפשרים לחברה לקחת חלק ולזכות במכרזים משמעותיים מסוג זה, של משרדים ממשלתיים ושל רשויות מקומיות. "אנחנו גאים על כך שנבחרנו על ידי משרד הביטחון, בהליך של מכרז עם דרישות איכות גבוהות ביותר, להוביל את תחום האנרגיה הסולארית בצה"ל, כחלק מהטמעת מהפיכת האנרגיה המתחדשת בבסיסים הצבאיים", אמר.