רונית קן אישרה את מיזוג נגב קרמיקה וח.ג.י.י

ח.ג.י.י היא חברה ציבורית שנקלעה לקשיים כספיים ונמחקה עקב כך מרישום למסחר בבורסה ■ כיום היא מוחזקת על ידי מספר גורמים שהגדול בהם הוא בנק הפועלים

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, אישרה בסוף השבוע, לאחר שהתייעצה בוועדה לפטורים ולמיזוגים, את המיזוג בין נגב קרמיקה, שבעלת השליטה בה היא אפריקה ישראל תעשיות, לבין ח.ג.י.י, חברה שהמחזיק הגדול בה הוא בנק הפועלים.

נגב היא חברה ציבורית המוחזקת מלבד אפריקה גם על-ידי הראל השקעות ביטוח ושירותים פיננסיים, מנורה מבטחים החזקות והציבור ועוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות בנות, בייצור אריחי פורצלן לריצוף וחיפוי וביבוא ושיווק מוצרי קרמיקה וכלים סניטריים.

ח.ג.י.י היא חברה ציבורית שנקלעה לקשיים כספיים ונמחקה עקב כך מרישום למסחר בבורסה בתל אביב. כיום היא מוחזקת על-ידי מספר גורמים שהגדול בהם הוא כאמור, בנק הפועלים. ח.ג.י.י עוסקת בתחום מוצרי הבנייה ובתחום שיווק וביבוא מוצרי קרמיקה באמצעות חברת הבת "ויה ארקדיה לעיצוב הבית".

במסגרת אישור המיזוג הוסכם כי נגב רוכשת את כל מניותיה של ח.ג.י.י, ונקבע כי מדובר במיזוג אופקי מאחר וויה ארקדיה ונגב עוסקות בעיסוק דומה. הרשות בדקה את המיזוג וקבעה כי לא קיים חשש סביר לפגיעה בתחרות ועל כן הוחלט לאשרו.