מפיץ הסרטון הקורא לרצוח את עו"ד שי ניצן נאשם בהסתה לאלימות

כתב אישום הוגש נגד אורי ברעם, שפרסם באינטרנט סרטונים הקוראים לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה ■ מואשם בהסתה לאלימות וטרור, הסתה לגזענות ושיבוש מהלכי משפט

‎‎פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (א') לבית משפט השלום בכפר-סבא כתב אישום נגד אורי ברעם (33), שפרסם באינטרנט סרטונים הקוראים לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

ברעם מואשם בעבירות של הסתה לאלימות או לטרור, הסתה לגזענות, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט.

בכתב האישום נטען כי את העבירות ביצע ברעם על רקע אידיאולוגיה קיצונית, והן מהוות חלק מתופעה נרחבת של פעילי ימין קיצוני, הנוקטים בדרך של הטרדה והטלת אימה על עובדי ציבור וקציני צה"ל, כשתכליתם היא לפגוע בסדרי שלטון ומשטר בדרך של הרתעת עובדי הציבור מביצוע עבודתם.

מעשי הנאשם, כך נטען, הקוראים קריאה מפורשת לרצח עובד ציבור, הינם עליית מדרגה מסוכנת.

‎‎‏"מוות לשמאלנים"

לפי כתב האישום, ברעם יצר החודש סרטון, שכותרתו "מוות לפרקליט המדינה, שי ניצן", שבו בין השאר, מופיעות פניו של ניצן, ולידן נכתב: "שי ניצן הבוגד הוא המשנה לפרקליט המדינה. במקום להגן על עם ישראל מהערבים, הוא מחפה על הערבים החזירים ומשתף איתם פעולה נגד יהודים".

כתוביות נוספות שהופיעו בסרטון שיצר ברעם היו: "הדבר היחיד שיעזור זה לרצוח את שי ניצן", "הוא משתף פעולה עם האויבים, ודינו בוגד ורודף, וחייבים לרצוח אותו", "מוות לשמאלנים".

‏עוד נטען בכתב האישום כי ברעם העלה את הסרטון לאתר שיתוף קבצים באינטרנט הפתוח לכלל הציבור, ובנוסף שלח אותו לכתובות דואר אלקטרוני שונות, תוך שהוא מסווה את כתובת הדואר שלו ואת כתובת ה-‏IP‏ שלו ואף משנה את כתובת הדואר לכתובת של לשכת שר המשפטים.

השמיד ראיה

בכתב האישום מפורט כי לאחר הפרסום על פתיחת חקירת משטרה בנוגע לסרטון ובמטרה למנוע את גילויו ואת כוונותיו, הסיר ברעם את הסרטון מאתר שיתוף הקבצים.

כמו כן, נטען, יצר הנאשם סרטון נוסף שכותרתו "קריאות לרצוח את שר הביטחון, אהוד ברק, על-ידי אנרכיסטים", בו הוא מביע התנגדותו לכאורה לאלימות כלפי שי ניצן וכלפי ברק, וזאת במטרה ליצור את הרושם כי פרסום הסרטון נועד לעורר שיח ציבורי בלבד.

כתב האישום הוגש על-ידי עורכי הדין אורלי בן-ארי ועודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז.