לבני: "אי נוחות" מאי-החרגת "תמר" - אך נתמוך בששינסקי

לבני מרככת את הדרך לאישור המלצות ששינסקי גם בכנסת ■ "הדוח משקף את האיזון הראוי בין עידוד משקיעים לזכותה של המדינה להיות שותפה לרווחים הגלומים בנכסיה"

לאחר שהמלצות ששינסקי עברו היום (א') ברוב גדול בממשלה, נראה כי הן יצלחו גם את מבחן הכנסת: יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, הודיעה היום זמן קצר לאחר אישור דוח ששינסקי בממשלה, כי היא תומכת בהמלצות הסופיות במלואן.

לבני נועדה בימים האחרונים עם פרופ' איתן ששינסקי ועם נציגי החברות המשקיעות, לאחר שקראה את הדוח. היא נפגשה גם עם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ועם ראש הפורום לפעולה אזרחית הרב מיכאל מלכיאור, ובתום סבב הפגישות החליטה לתמוך בהמלצות.

עמדת לבני תוצג בישיבת סיעת מפלגת קדימה, כך שהסיעה צפויה לתמוך גם כן בדוח ששינסקי בכנסת.

"ביחס לתגלית 'תמר' קיימת אי נוחות עקרונית מההחלטה לשנות את הכללים אותם קבעה הממשלה עצמה וזאת לאחר שהושקעו כספים בפרויקט", מסרה לבני. "עם זאת, הדוח משקף את האיזון הראוי בין עידוד משקיעים מקומיים וזרים להשקיע בישראל לבין זכותה הבסיסית של המדינה להיות שותפה לרווחים הגלומים בנכסיה. את ההכנסות אין להעביר לתקציב הרגיל אלא יש להפקידן בקרן מיוחדת שרווחיה ישמשו להשקעות בחינוך".

כזכור, ממשלת ישראל החליטה היום לאמץ את המלצות ששינסקי ולהעלות את חלקה של המדינה בהכנסות העתידיות מתגליות הכז והנפט, וכמו כן הוחלט על הקמת קרן הון שפירותיה יופנו לשני יעדים מרכזיים - חינוך וביטחון.