2010: שנת המפץ הגדול במערכי הפרסום של חברות הסלולר

‎מבט על סיכומי 2010 של יפעת בקרת פרסום לגבי משרדי הפרסום, המפרסמים והקטגוריות המושקעות מספק מספר תובנות על הכיוון שאליו הולך ענף הפרסום המקומי

הדירוג החצי-שנתי של יפעת בקרת פרסום לגבי משרדי הפרסום, המפרסמים והקטגוריות המושקעות מעלה מספר מסקנות מעניינות. ראשית, אין ספק כי שנת 2010 תיזכר בענף הפרסום המקומי כשנת המפץ במערכי הפרסום של חברות הסלולר, שהמשיכו בדיאטה פרסומית.

פרטנר שינתה כליל את הקו הפרסומי לפרסומות שאולי נראות כתומות, אבל לא באופן שהורגלנו, והחליטה במשותף עם משרד הפרסום שעבד איתה מיום הקמתה, שלמור-אבנון-עמיחי, להפסיק את קשרי העבודה.

פלאפון הודיע לבאומן-בר-ריבנאי (שחווה ב-2010 שנה נהדרת) על סיום עבודה עתידי, מכיוון שהוא הפרסומאי של HOT שמוחזקת בבעלות משותפת עם מירס, ואילו סלקום לא שינתה מערך פרסום, אבל התמידה עם הפחתת ההוצאה שלה לפרסום. מנגד, אפילו רמי לוי ישווק השנה שירותי תקשורת סלולרית. אז בטוח שיהיה מעניין גם ב-2011.

שנת 2010 סימנה מגמות נוספות: רשתות השיווק, ובמיוחד שופרסל דיל ומגה בול, הורידו השנה את הכפפות ויצאו למלחמה פרסומית לא שגרתית במחוזותינו, כאשר כל צד טען כי "הסל שלו זול יותר".

גם קטגוריית הרכב הפרטי תפסה גובה פרסומי, בעיקר על רקע ירידת שער הדולר, ואפילו אופל הגרמנית עשתה השנה קאמבק ותנסה להיאבק על מקומה מחדש במדינת הליסינג והמאזדה 3.

ההוצאה הפרסומית של קטגוריית הדיור יישרה קו עם הגידול במחירי הדירות והכפילה את עצמה.

בגיזרת משרדי הפרסום גילינו כי גם לענקים כמו מקאן-אריקסון יש עוד לאן לצמוח וכי מנכ"לים שכירים יודעים לעשות את העבודה: תשאלו את איריס בק ממקאן, מיכל המאירי מגיתם ויוסי לובטון מבאומן.

השנה היתה שנה מכוננת עבור רמי יהושע, שבנה בשקט, כמו בסיירת, משרד שלא מפסיק לצמוח וכבר רואה לחמישייה הראשונה את הלבן בעיניים, ושני מוספדים ותיקים: אילון זרמון ואודי פרידן הוכיחו כי הם עשויים מחומרים קריאטיבים קשיחים והם כאן להישאר.

שנת 2010 היתה השנה שאנחנו ביפעת בקרת פרסום התחלנו לנטר את הקישורים הממונים בגוגל, וגילינו הרבה תובנות על הפרסום בגוגל.

* הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.