התעשיינים מרוצים מפישר: "יכול להחזיר הדולר ל-3.85 ש'"

שרגא ברוש חולק שבחים לפישר: "אני מברך יום-יום על מזלו של המשק הישראלי, ועל כך שיש את מי שלא רק עוקב אחר מצבו - אלא גם מבצע"

אחרי חודשים ארוכים של חוסר ודאות וחששות מהמשך הירידה בשער הדולר, ניכרת אופטימיות בקרב התעשיינים מהמהלך האחרון של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, המבקש להגביל את מהלכי הספקולנטים במשק.

"אני מברך יום-יום על מזלו של המשק הישראלי, ועל כך שיש את מי שלא רק עוקב אחר מצבו - אלא גם מבצע. המשק הישראלי היה נראה היום אחרת לגמרי, אם נגיד הבנק לא היה עומד בראש המערכת הכלכלית. פישר שוב הוכיח שהוא היחיד שעושה כאן את מה שצריך להיעשות, ושהוא המנהיג היחיד בתחום הזה", אמר היום (א') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהתייחס לעלייה בשער הדולר אל מול השקל בימים האחרונים.

ברוש ותעשיינים רבים עקבו בחודשים האחרונים בדאגה אחר התחזקות השקל, והתריעו על שחיקה מתמשכת ברווחיות הייצוא. בשנה האחרונה פנו בכמה הזדמנויות לאוצר, בדרישה שיוביל מדיניות תקיפה להגבלת פעולות הספקולנטים בישראל, המנצלים את פערי הריבית וזאת, כדי לחזק את הדולר.

"כבר תקופה שאנו דורשים מהלך כזה, אך האוצר העדיף להמשיך ולהתבונן על הנעשה מהצד - ולא לעשות כלום", אמר ברוש. "זאת, בעת שלאורך כל התקופה הנגיד עשה והוביל מהלכים, כמו רכישת דולרים. אני מקווה שבסוף שר האוצר יואיל ויירתם למלחמה על הספקולנטים. אם מגמה כזו תימשך, נחזור לדולר של 3.85 שקלים. שער כזה יאפשר לנו להגדיל את הייצוא ולהחזיר להרבה תעשיינים ויצואנים את הצבע לפנים".