"אמפל תרחיב ההשקעה למיזמי אנרגיה בחו"ל"

כך חשף לראשונה בעל השליטה בחברה, יוסי מימן בכנס אנליסטים ומנהלי השקעות, זאת בעקבות השותפות המוצלחת בחברת EMG המצרית ובהמשך לפרויקט האתנול בקולומביה

בעקבות השותפות המוצלחת בחברת EMG המצרית, המייצאת גז טבעיממצרים לישראל, ובהמשך לפרויקט האתנול בקולומביה - חברת אמפל אמריקן (AMPL), שבשליטת יוסי מימן, קיבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את השקעותיה בתחום האנרגיה ותבחן בקרוב פרויקטים נוספים בחו"ל. כך חשף היום בעל השליטה באמפל , יוסי מימן, בכנס אנליסטים ומנהלי השקעות שנערך בצהריים בבניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אמפל הנה חברה אמריקנית הנסחרת בניו יורק ובתל אביב, וכפועל יוצא מכך חלים עליה הכללים החשבונאיים ודיני ניירות הערך האמריקאים אשר המגבילים את שיקוף נכסיה המלאים של החברה בדוחותיה התקופתיים.

לדברי מימן, "כאשר נכנסנו לאמפל לפני כעשר שנים היו לחברה כ-70 אחזקות שונות בתחומים טכנולוגים, כאשר שיעור האחזקה בכל אחד מהמיזמים היה בין אחוז לשני אחוז בסך הכל. הפכנו את אמפל לחברה שמבוססת על תעשיות בסיסיות, והתמקדנו באנרגיה, כימיה ופטרוכימיה, וכן בתקשורת".

מימן העיר כי אסטרטגיית אמפל בעשור האחרון הובילה אותה מנכסים בשווי 300 מיליון דולר לנכסים בשווי 1.4 מיליארד דולר, ולדבריו "אמפל תרחיב את השקעותיה למיזמי אנרגיה נוספים בחו"ל".

EMG נמצאה לאחרונה במרכזה של סערת אספקת הגז לחברה לישראל לאחר שזו בחרה להעביר אליה חוזי אספקה בהיקף של כ-4 מיליארד דולר, במקום חוזי האספקה שהיו לשותפות בפרויקט "תמר" עם החברה לישראל, זאת על רקע העיכובים בפרויקט שנוצרו בצל המלצות ועדת ששינסקי וחוסר הודאות של הבנקים המלווים את הפרויקט.

נציין כי מתחילת חודש דצמבר נרשמו עליות שערים של כ-33% במניית אמפל-אמריקן על רקע חוזי הגז הנרחבים עליהם חתמה חברת EMG, בה היא מחזיקה 12.5%, עם מספר חברות ישראליות. EMG עדכנה בדצמבר כי חתמה על חמישה חוזים למכירת גז במשך 20 שנה, בהיקף כולל שינוע בין 5 ל-10 מיליארד דולר. תחילת האספקה צפויה עד למחצית השנה הבאה.

עוד נזכיר כי בתקופה האחרונה נפרדה אמפל מהחזקותיה בחברת התקשורת סמייל 012, אותן מכרה לאילן בן-דב לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל.