לבני הציעה להעביר ערבים ישראלים למדינה הפלסטינית

ערוץ אל-ג'זירה חשף כי יו"ר האופוזיציה הציעה להעביר את היישובים ברטעה, בית צפפה, בקה אל-שרקיה ובקה אל-גרביה על תושביהם ■ הפלסטינים הסכימו להגדרת ישראל כמדינה יהודית

נמשך גל ההדלפות משיחות המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית באמצעות דיווחי רשת הטלוויזיה הערבית אל-גז'ירה. לאחר שאתמול עוררו הדיווחים סערה רבתי בשטחי הרשות הפלסטינית על רקע הפירסום אודות ההסכמות בין הצדדים ונכונותם מרחיקת הלכת, לכאורה, של הנציגות הפלסטינית במו"מ - הגיע אמש (ב') תורה של ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה, לעמוד בקו האש של ההדלפות.

על פי המסמכים שפורסמו, הציעה לבני להעביר יישובים ערבים בישראל, על תושביהם, לרשות הפלסטינית. לבני והנציגים הפלסטינים דנו בגורלם של כפרים ערבים בשטח מדינת ישראל שתושביהם בעלי תעודות זהות כחולות אך הם סמוכים לקו הגבול העתידי שסוכם, לכאורה, בין הצדדים.

על פי המסמכים שצוטטו ברשת, אמרה לבני בשיחות פנימיות בין הצדדים כי "יש כפרים פלסטינים שנמצאים משני צדי הקו הירוק, וצריך לתת לכך תשובה". בין המקומות אותם מציינת לבני ניתן למנות את ברטעה, בית צפפה, בקה אל שרקיה ובקה אל גרביה.

עוד התגלה במסמכים שפורסמו, כי בכירי המשלחת הפלסטינית הסכימו להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ואף טענו כי ישראל "רשאית להגדיר את עצמה איך שתמצא לנכון". הצעה נוספת שעלתה על שולחן הדיונים, מצד ארה"ב, היא שיכונם של הפליטים הפלסטינים בדרום אמריקה כפיתרון צד-3 מוסכם בין הצדדים.

הדלפת המסמכים נעשית במסגרת שבוע מיוחד של "חשיפת מסמכים רגישים" בנושא תהליך השלום עליה הכריזה רשת הטלוויזיה - והיום צפויים, על פי ההבטחות, להתפרסם מסמכים נוספים.