סקר עולמי: "שוק המניות האמריקני - הטוב בעולם"

סקר "בלומברג": ארה"ב בראש המדינות הטובות ביותר בהן המשקיעים מעוניינים להשקיע בשנה הקרובה ■ משקיע: "צופה כי האבטלה בארה"ב תרד באופן משמעותי ב-2011"

המשקיעים הגלובליים רואים בשוק האמריקני את יעד ההשקעה הטוב ביותר בעולם ומביעים אמון בכלכלה האמריקנית ההולכת ומתאוששת, כך עולה מסקר משקיעים עולמי שפורסם היום (ג') ב"בלומברג" ובו השתתפו כאלף משקיעים, אנליסטים וסוחרים.

ארה"ב ממוקמת בראש המדינות הטובות ביותר שבהן המשקיעים מעוניינים להשקיע את כספם בשנה הקרובה. 35% מיקמו את ארה"ב, סין קיבלה 26% מאהדת המשקיעים ו-23% מיקמו את ברזיל בראש. לעומת זאת, מרחב האירו נתפס ע"י המשקיעים כאזור הגרוע ביותר מבחינת הפקת רווחים.

מהסקר הרבעוני עולה כי כל 2 מתוך 5 משקיעים, רואים יותר הזדמנות להפקת רווחים בעולם. מדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז השקת הסקר הראשון ביולי 2009. מירב האופטימיות של המשקיעים מופנית לארה"ב באופן ספציפי ולשוק המניות באופן כללי.

לעומת זאת, יותר משקיעים הביעו דאגה בנוגע לסין. עוד נקודה הראויה לציון היא כי בפעם הראשונה לא האסייתים מתיצבים בראש במדרג אוהבי הסיכון אלא דווקא האירופאים.

"אנו צופים כי האבטלה בארה"ב תרד באופן משמעותי ב-2011" אמר הנרי ליטיג, מנכ"ל Henry Littig Global Investments AG בגרמניה, שהשתתף בסקר.

האופטימיות לגבי ארה"ב נשענת על הנתונים לפיהם כלכלת ארה"ב הראתה שיפור משמעותי מאז הסקר העולמי האחרון שנערך בחודש נובמבר. נתוני המאקרו הראו כי הייצור התעשייתי והצריכה הפרטית עלו ותביעות לדמי האבטלה מסמנים ירידה. התמ"ג האמריקני כנראה התרחב ב-3.5% בקצב שנתי ברבעון הרביעי, עלייה של 2.6% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים.

סימני ההתאוששות של כלכלת ארה"ב המעודדים את המשקיעים, מובילים את וול סטריט לעליות ומדד Standard & Poor’s 500 עלה ב-7 מתוך 8 השבועות האחרונים.