הצלחה בעולם המשחקים: פלייקסט גייסה 10 מיליון דולר

בעקבות ההשקעה בחברה יהפכו גדי תירוש, שותף ב-JVP ולשעבר בכיר ב-NDS, ויאיר לנדאו, שותף ב-MK Capital ולשעבר בכיר בסוני, לחברי דירקטוריון בחברה

חברת פלייקסט הישראלית גייסה 10 מיליון דולר: החברה, המספקת שירות משחק על-גבי טכנולוגיית ענן, ביצעה את הגיוס בעזרת קרן JVP ו-MK Capital. בנוסף הצטרפו לסיבוב משקיעה הקיימים, קסניה ו-C.Mer.

פלייקסט מאפשרת לחובבי המשחקים שאינם מחזיקים קונסולה לשחק באיכות דומה לזו של פלייסטיישן 2 של סוני, Xbox של מיקרוסופט או ה-Wii של נינטנדו על-גבי הטלוויזיה הביתית, מבלי להחזיק קונסולה ייעודית. שירות המשחקים מתבצע כאן באמצעות הממיר של חברת הכבלים או הלוויין ובקר משחק המתחבר אליו. מודל התשלום בשירות הזה הוא השכרת משחקים לתקופה מוגבלת או השכרת קטגוריה שלמה של משחקים, בדומה להשכרת סרטים או תוכניות טלוויזיה ב-VOD. מה שחוסך לגיימר את עלות רכישת המשחק היקרה.

לפלייקסט הסכמי תוכן עם חברות משחקים כמו אקטיווז'ן, THQ וקודמסטרס. חברות אלו מספקות לה את המשחקים שלהן בתוך פרקי זמן קבועים. לאחרונה חתמה החברה על הסכם עם מפעיל תקשורת בפורטוגל - פורטוגל טלקום ונמצאת במשא ומתן עם חברות בישראל, באירופה, במזרח הרחוק ובארה"ב לחתימה על הסכמים נוספים.

בעקבות ההשקעה בחברה יהפכו גדי תירוש, שותף ב - JVP ולשעבר בכיר ב - NDS, ויאיר לנדאו, שותף ב- MK Capital ולשעבר בכיר בסוני, לחברי דירקטוריון בחברה. לדברי גיא דה בר, מנכ"ל פלייקסט, ""שיתוף הפעולה עם הקרנות JVP ו-MK, והבנתם העמוקה של שוק טכנולוגיית המדיה הגלובלי, מאפשר לנו להרחיב את הפריסה הראשונה שלנו באירופה ובאסיה לרחבי העולם".

לדברי גדי תירוש, שותף בקרן JVP, "פלייקסט מסמלת את המגמה המובילה בענף המדיה - מעבר ממודל מכירה ושידור DVD למודל של צריכת מדיה בדרישה, בטכנולוגיית סטרימינג. החברה מאפשרת ליצרניות תוכן מובילות חלון הפצה חדש למשחקים חדישים ומספקת שירותי טלוויזיה מתקדמים. ההשקעה החדשה תאפשר לפלייקסט לפנות למאגר חדש של מקורות ולייצר מומחיות אשר תאפשר לה למצב עצמה כמובילה עולמית של עולם המשחקים במחשוב הענן".