למה שפלסטיני לא יהיה פלסטיני?!

דבר כזה עוד לא נשמע בתולדותינו: נותנים לפלסטינים אזרחות והם קוראים לזה גזענות

את הרעיון של החלת ריבונות פלסטינית על כפרים ערביים ליד הגבול העליתי כאן כמה חודשים לפני שאביגדור ליברמן השמיע אותו. אני מניח שהיו גם רבים לפני כן, מכיוון שמדובר ברעיון כל כך הגיוני, כל כך מתבקש, כל כך נכון.

עכשיו מגלים מסמכי אל-ג'זירה שגם ציפי לבני, בהיותה שרת החוץ, השמיעה את ההצעה במסגרת המשא-ומתן עם הרשות הפלסטינית.

ההיגיון הוא לא רק בריא, אלא גם פשוט. לאורך הגבול שלנו עם הגדה ממוקמים כמה כפרים שבהם חיים אזרחי המדינה המגדירים עצמם כפלסטינים. הרעיון הוא שאם וכאשר תקום המדינה הפלסטינית, תחול עליהם הריבונות של מדינתם, פלסטין.

ראיתי בעיתונות ניסיונות להגדיר זאת כ"טרנספר". זו אינה טעות, אלא הטעייה או בורות. הטרנספר הוא מושג הלקוח מלפני שנים רבות, כאשר פוליטיקאים מסוימים מהימין הטיפו לעקירת אוכלוסייה ערבית מישראל למקומות אחרים.

במקרה הזה אין עקירה, אף אדם לא זז. הפלסטינים הישראלים ימשיכו לחיות על אדמתם ובבתיהם. הם רק לא יהיו בעלי אזרחות ישראלית. הם יהיו מה שהם באמת: פלסטינים.

התנגדות כמעט היסטרית

המנהיגות הפלסטינית בישראל מתנגדת למהלך כזה בצורה נחרצת, כמעט היסטרית. כל מי שמשמיע את האפשרות הזו זוכה אוטומטית לשם התואר המקובל "גזען".

דבר הזה עוד לא נשמע בתולדות האנושות: מבקשים לתת לפלסטינים אזרחות פלסטינית - בלי לעזוב את בתיהם - והם קוראים לזה גזענות.

במקומות אחרים, למשל גבול גרמניה וצרפת, היו מקרים שישובים צרפתיים היו בריבונות גרמנית, ולהיפך. התושבים בשני המקרים דרשו לקבל את הריבונות של בני עמם, הם לחמו על כך. לבסוף הדברים אכן סודרו מטעמים הומניים, מתוך הכרה בזכותם של אנשים לחיות בקרב בני עמם, ותחת שלטון מדינתם הטבעית.

אצלנו, הפלסטינים הישראלים, רובם ככולם, מרבים להתלונן על מר גורלם, על קיפוח ויחס שלילי. והנה מציעים להם לחיות בריבונות של מדינה משלהם, שבה הם יהיו הרוב. הם יניפו את הדגל שלהם, ישירו את ההמנון שלהם, יישבעו אמונים למדינה שלהם. והם לא רוצים!!!

מה זה אומר? שני דברים: שכנראה נורא טוב להם אצלנו, או שהם חוששים שיהיה פחות טוב במדינה משלהם; או שישיבתם אצלנו היא חלק מהתכנון להשתלט על המדינה אם וכאשר יהפכו לרוב בה.

ואולי, וזו ההנחה הסבירה ביותר, יש כאן שילוב של שני הגורמים - עד שיהפכו לרוב, הם בינתיים מרוצים מחייהם פה.

זעקת העדר השמאלני

נורא קשה לשמאלנים העדריים לקבל את ההיגיון האנושי הזה. הם תקועים עם הקיבעון שלהם שכל מה שישראל מציעה לערבים הוא בהכרח לא ראוי, וכל מה שהפלסטינים לא רוצים הוא ראוי. לכן הם מתנפלים על לבני, מנסים להציג אותה כ"ימנית", כי אצלם כל דבר צריך להיות מתויג, כמותם.

למה צריך להיות ימני כדי לתמוך במהלך שפירושו שפלסטיני יהיה פלסטיני? למה שמאלנים רואים עצמם מחויבים אוטומטית להתנגד לכך? אי אפשר להתייחס לדברים בצורה עניינית, ולא מחנאית?