לקראת הנפקה בבורסה: רדהיל ויתרה על מכרז מוסדי

החברה החליטה לצאת ישירות למכרז ציבורי בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא, והיא מעוניינת לגייס 40 מיליון שקל לפי שווי של 150-170 מיליון שקל אחרי הכסף

חברת רדהיל פארמה, הנמצאת בימים אלה ברוד שואו לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב, ויתרה על מכרז מוסדי שהיה אמור להיערך בימים אלה. החברה החליטה לצאת ישירות למכרז ציבורי בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא, והיא מעוניינת לגייס 40 מיליון שקל לפי שווי של 150-170 מיליון שקל אחרי הכסף.

ויתור על מכרז מוסדי נעשה בדרך-כלל בהנפקות שבהן החברה מצפה לשיעור גבוה של משקיעים מן הציבור, וכאשר היא אינה מרגישה צורך להבטיח את ההנפקה מראש. רדהיל היא חברת פיתוח תרופות שהוקמה ב-2009, והמודל שלה הוא רכישת תרופות מחברות שנקלעו למצוקה תזרימית.

כל שש התרופות של החברה הן גנריות, שלהן הוספו שיפורים המאפשרים רישום של פטנט חדש. היתרון בכך הוא שרוב התרופות כנראה יעברו במסלול רגולטורי מהיר (הנקרא 505-2-b). החיסרון, לעומת זאת, הוא שהמוצרים נכנסים לשווקים תחרותיים מאוד ורוויים במוצרים. רדהיל תנסה להתחרות על בסיס מחיר, תדירות נטילת התרופה או צורת המתן. עם זאת, לא תמיד יתרונות כאלה מספיקים ליצירת עסקאות טובות עם חברות תרופות מובילות.

שלושת המוצרים הנוספים הם מוצר אנטיביוטי לטיפול במחלת קרוהן; מוצר אנטיביוטי לטיפול בחיידק ה-H. Pylori שגורם לאולקוס; ומוצר לניקוי המעי לפני בדיקת קולונוסקופיה בצורה נוחה יותר מהמוצרים הקיימים.

בעיני רדהיל, המוצר המבטיח מבין השישה הוא לקרוהן. מניסוי יעילות שנערך באוסטרליה בכמה מאות חולים, עולה כי המוצר, שהינו שילוב של שלוש אנטיביוטיקות, עשוי להיות יעיל יותר בטיפול בקרוהן מאשר מוצרים קיימים המבוססים על דיכוי המערכת החיסונית. על בסיס זה החברה צפויה לגשת ישירות לניסוי גדול אחרון (שלב II/III) במוצר מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית).

החברה מחויבת לשלם תמלוגים בהיקף של 5% ממוצר זה למשקיעים, אשר השתתפו בגיוס של 3.7 מיליון דולר לחברה באוגוסט 2010.

רדהיל היא חברה חדשה יחסית, אשר טרם ההנפקה מעסיקה רק 11 עובדים. בכוונתה לקדם את כל ששת המוצרים שלה בו-זמנית, ולהביאם לשוק עד 2013. העלויות מוערכות ב-4-7 מיליון דולר (לבד ממוצר הקרוהן שיעלה יותר). זו תוכנית שאפתנית לחברה שגובשה לאחרונה.

החברה הצליחה למשוך משקיעים ותומכים מרשימים. הנציג הראשון - ובינתיים היחיד - של הוועדה המייעצת שלה הוא ד"ר ג'ף לייטן, ששימש בעבר בתפקידים בכירים בגלקסו סמית'קליין.

כמו-כן מכהנים בדירקטוריון החברה ד"ר שמואל קבילי, ממציא "פטנטי קבילי" שהניבו מאות מיליוני דולרים לחברת ג'ננטק; ואלקן גמזו, לשעבר מנכ"ל חברות הביוטק הישראליות פארמוס ואפיקס.

בראש החברה עומדים המנכ"ל דרור בן-אשר וסמנכ"ל התפעול והכספים אורי שילה, לשעבר מבנק ההשקעות פרוסיד. דן זיסקינד, לשעבר המנהל הפיננסי הראשי של טבע, אמור להתמנות לדירקטור בחברה עם הפיכתה לציבורית.