פלייטק: ההכנסות ב-2010 צמחו ב-26%; רוכשת חברה ב-4 מ' ד'

ההכנסות היומיות בשלושת השבועות הראשונים של ינואר צמחו בשיעור שנתי של 11% ■ המיזם עם William Hill יצר הכנסות של 30.8 מיליון אירו

פלייטק , מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, לא מאטה בסיבוב. החברה, שבשליטת המיליארדר טדי שגיא, מקפידה להציג מדי רבעון ברבעון תוצאות שיא, ולהוכיח כי היא אחת מהשחקניות החזקות בענף. פלייטק, שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM), פרסמה הבוקר תוצאות חלקיות לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה (ללא התייחסות לשורה התחתונה), ומהן עולה כי הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 36.9 מיליון אירו - גידול שנתי של 21%.

הכנסות החברה מתוכנות עבור משחקי קזינו למיניהם עמדו על 25.9 מיליון אירו, ושיקפו גידול שנתי של 25%, לעומת ירידה בשיעור לא מבוטל של 30% ממשחקי פוקר, ועלייה של פי 48 ממכירת פלטפורמות עבור משחקי בינגו מקוונים.

פלייטק, בדומה לשאר השחקנים בענף, סובלת מהרוויה שאליה הגיע ענף הפוקר המקוון, אך לזכותה ייאמר כי החברה מצליחה לקזז את הירידה בהכנסות מהתחום דרך משחקים אחרים. נתון זה בא לידי ביטוי גם בהתפלגות הכנסות החברה לפי יבשות. משחק הפוקר פחות פופולרי בארצות אסיה פסיפיק, ואכן, הכנסות פלייטק מאזור זה היו אחראיות ברבעון הרביעי אשתקד לשיעור של 36% מהסך לעומת 28% ברבעון המקביל של 2009.

"ביצועים חיוביים של המוצרים"

אם לא די בתוצאות חיוביות אלו ציינה פלייטק בהודעתה, כי במהלך שלושת השבועות הראשונים של ינואר הפעילות היומית באתרי החברה גבוהה בשיעור של 11% לעומת התקופה המקבילה בינואר 2010, וכי כל מוצרי החברה מציגים "ביצועים חיוביים", כהגדרתה.

לחברה יש כרגע נכסים נזילים בשווי של 68 מיליון אירו (93 מיליון דולר), לא כולל תשלום בשווי של 21 מיליון דולר שצריכה החברה לקבל משותפתה הבריטית - William Hill - בהתאם לתנאי שיתוף הפעולה בין השתיים. פלייטק תפרסם את תוצאותיה המלאות לקראת אמצע מארס.

פלייטק מפרידה בתוצאותיה בין הכנסותיה מפעילותה השוטפת לבין הכנסותיה מחלקה במיזם המשותף עם הענק הבריטי William Hill. פלייטק חברה לאחרון לפני כשנתיים מתוך מטרה לסייע למפעיל שהיה עד לאותו רגע מרוכז בפעילותו הלא מקוונת לחדור לענף המקוון.

מהלך זה של פלייטק התברר די במהרה כמוצלח, וזאת בלשון המעטה. אשתקד עמד חלק החברה ברווחי המיזם William Hill Online על 30.8 מיליון אירו - גידול שנתי של 37%. מיזם זה אחראי כרגע לכחמישית מסך ההכנסות של פלייטק (17.8% לעומת 16.4% בשנת 2009). סך הכנסות פלייטק עמד אשתקד על 173.1 מיליון אירו - גידול שנתי של 26%.

"פעילות החברה צמחה לכל רוחבה", ציין בהודעה מור וייזר, מנכ"ל פלייטק. "הצמיחה האורגנית של פלייטק - יחד עם הסכמי רישוי חדשים שנחתמו לאחרונה ו/או ייחתמו בקרוב - מספקת לחברה בסיס להמשך צמיחה גם השנה. כפועל יוצא, דירקטוריון פלייטק מרגיש בטוח בנוגע לשנת 2011", הוסיף וייזר. במילים אחרות, פלייטק שוב מאוד אופטימית לגבי העתיד, וכעת נותר לראות האם אופטימיות זו שוב תצדיק עצמה.

פלייטק נסחרת לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר - ירידה של 16% בשנה האחרונה ושווי המשקף מכפיל רווח 15.8.

פלייטק
 פלייטק