שלומי שריד ימונה למנכ"ל כלל ביטוח אשראי

שריד הקים וניהל את כלל מימון פקטורינג ב-10 השנים האחרונות ■ כהן יהיה מנכ"ל דן אנד ברדסטריט

שלומי שריד, מנכ"ל כלל מימון פקטורינג מקבוצת כלל, צפוי להתמנות כמחליפו של חיים כהן בתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח כלל ביטוח אשראי, השייכת לקבוצת הביטוח של קבוצת אי.די.בי - כך נודע ל"גלובס".

הדיון בנושא בדירקטוריון החברה צפוי להתקיים מחר. נזכיר, כי לאחרונה דווח כי חיים כהן, המכהן כמנכ"ל כלל ביטוח אשראי מאז 2006, ימונה למנכ"ל דן אנד ברדסטריט. כלל ביטוח אשראי הינה חלק מהותי מחטיבת המימון של קבוצת כלל, בניהולו של שי טלמון.

מדובר בחברת ביטוח העוסקת בתחומי ביטוח אשראי וביטוח סיכוני סחר חוץ (כיסוי סיכונים מסחריים ופוליטיים), שנמצאת בבעלות קבוצת כלל (80%) ו-Atradius - קבוצת ביטוח אשראי מהגדולות בעולם (20%).

מנהלת כלל מימון, החטיבה לשירותים ופתרונות סמי-בנקאיים של כלל, היא אסתי פרידמן. לא ידוע בשלב זה מי יחליף את שריד בכלל פקטורינג.

בעשר השנים האחרונות שריד הקים וניהל את כלל מימון פקטורינג. קודם לכן הוא שימש במגוון תפקידים בחברת ב.ס.ס.ח, עוד כשהייתה בבעלות הממשלה, בה שימש לבסוף כסמנכ"ל, אחראי על ניהול הסיכונים, ביטוחי משנה ושיווק ומכירות.

לכלל ביטוח אשראי תחרות מקומית רק מחברה אחת - אותה ב.ס.ס.ח, שהיא היום בבעלות הראל, ביטוח חקלאי וחברת ביטוחי האשראי הגדולה בעולם, יולר הרמס (33.3% כל אחת). כלל ביטוח אשראי רשמה ב-2009 רווח נקי בסך כ-7 מיליון שקל, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 הציגה רווח של כ-13 מיליון שקל.