וידיאו: מחאה יצירתית של עובדי קומברס על גל הפיטורים

גלובס tv עובדי קומברס העלו לרשת סרטון פרודיה על סרט הקולנוע "300", עם מסרים ברורים למנכ"ל ■ המנכ"ל אנדרה דהן הוציא מכתב לעובדים ה"מבשר" על גל פיטורים שישי מאז 2007

מנכ"ל קומברס אנדרה דהן שלח היום (ג') מכתב לעובדים שבו הוא "מבשר" להם על גל פיטורים נוסף בקרוב במסגרת תוכנית ארגון מחדש בחברה.

"המוקד העיקרי בתוכנית הרה-ארגון יהיה אופטימיזציה של סל המוצרים שאנו מציעים ללקוחות שלנו. כפי שכבר אמרנו, המאמצים הללו יובילו לקיצוצים בקומברס, וזאת על מנת להבטיח מנהיגות בשוק ולספק את המחויבויות שלנו ללקוחות החברה", כתב דהן.

גל הפיטורים הנוכחי בקומברס הוא השישי מאז נכנס אנדרה דהן לתפקידו באפריל 2007. לפי ההערכות, גל הפיטורים החדש ייצא לדרך כבר בחודש פברואר הקרוב.

על רקע המכתב של המנכ"ל, עובדי קומברס בחרו בדרך מקורית ביותר להביע את מחאתם. העובדים העלו לרשת סרטון פרודיה על סרט הפעולה שובר הקופות "300", בשילוב מסרים לא כל כך נסתרים למנכ"ל.

פירסמה דוחות ל-2009

המכתב של דהן מצורף לדוחות כספיים מפורטים יותר שפרסמה היום החברה לשנת 2009, בהמשך לדוחות המתוקנים שפירסמה החברה בחודש אוקטובר האחרון, אז היא הודיעה על הפסד של מיליארד דולר בשנים 2006-2009, כאשר מרבית ההפסד נבע מהוצאות הקשורות לתיקון הדו"חות הכספיים שלה.

בחודש אוגוסט שעבר דיווחה החברה כי בעקבות ירידה בצבר ההזמנות שלה, ירד היקף המזומנים בקופתה לרמה של 327 מיליון דולר - ולכן להיקלע למצוקת מזומנים במהלך שנת 2011. באותה עת הודיעה החברה על תוכנית קיצוצים בהיקף של 45 מיליון דולר שתכלול פיטורים של כ-400 עובדים, המהווים כ-10% מכוח העבודה של החברה.

במקביל, החלה החברה לממש נכסים, ובין היתר מכרה מגרשים באזור התעשייה ברעננה, עליהם הייתה אמורה לקום "קריית קומברס" תמורת 28 מיליון דולר. החודש השלימה קומברס את מכירת חלק מהחזקותיה בחברת הבת וורינט תמורת 81 מיליון דולר.