גוגל מנציחה את זכר השואה: תנגיש את ארכיון יד ושם

האוסף הראשון שיונגש לידי הגולשים הוא אוסף התצלומים ההיסטוריים של יד ושם, הכולל למעלה מ-130 אלף פריטים ■ בנוסף, המשתמשים יוכלו לשתף תמונות עם גולשים אחרים

מרכז המחקר והפיתוח של גוגל ישראל ומוזיאון ההנצחה לקורבנות השואה יד ושם הכריזו היום (ד') על שיתוף-פעולה ייחודי, במטרה להנגיש את אוספי הארכיון של יד ושם לציבור הרחב.

האוסף הראשון שיונגש לידי ציבור הגולשים הוא אוסף התצלומים ההיסטוריים של יד ושם, הכולל למעלה מ-130 אלף פריטים. גולשים יוכלו לבצע חיפוש ספציפי במנוע של גוגל ולהקליד שם של עיירה בגרמניה, לדוגמה, או של ניצול שואה - וכך להיחשף לתמונות הרלוונטיות.

בנוסף, המשתמשים יוכלו לשתף תמונות עם גולשים אחרים באתרים החברתיים ולהגדיל את המודעות לנושא. כן שולבה בתהליך החיפוש טכנולוגיה ניסיונית לזיהוי אותיות המאפשרות חיפוש חכם בתצלומים, באמצעות זיהוי אופטי של הטקסט המופיע בהם. אוסף התמונות יתאחסן במערכת מחשוב הענן של גוגל.

"יד ושם עושה מאמצים למצוא דרכים להפוך את אוספי המידע והידע העצומים והמגוונים שאסף במהלך השנים לנגישים עבור קהלים רחבים ככל שניתן", אמר יו"ר יד ושם, אבנר שלו. "לשם כך אנו עושים שימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ורואים בגוגל שותף חשוב למשימתנו. שיתוף-הפעולה עם גוגל מסייע ליד ושם לפתוח את הארכיונים שלו לקהלים חדשים שטרם נחשפו אליהם ובהם במיוחד לקהל הצעיר, באופן בלתי אמצעי כמעט, תוך שהוא גם מאפשר להם להיות מעורבים ופעילים ויוצר הזדמנויות לאינטראקציה".

פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, הוסיף כי "שיתוף-הפעולה עם יד ושם הוא חלק בלתי נפרד מהמאמץ שלנו להפוך את המורשת ההיסטורית והתרבותית לנגישה לכל והזדמנות מיוחדת למליוני הגולשים בעולם. אנו נרגשים מההזדמנות לשתף פעולה עם ארכיון השואה החשוב בעולם".

פרויקט זה הוא צעד נוסף של גוגל ישראל במסגרת המאמץ להעלות לרשת האינטרנט מידע היסטורי. באוקטובר האחרון הכריז מרכז המחקר והפיתוח של גוגל ישראל על שיתוף-פעולה עם רשות העתיקות, במסגרתו הועלו 900 סריקות של אלפי קטעים מהמגילות הגנוזות (מגילות ים המלח).